Tavs profilsProfils
Tavi darbiDarbi
Pievienot darbus
Atzīmētie
 
  • Neviens darbs nav atzīmēts!
Skatītie
GrozsGrozs
Reģistrēties
Ienākt
Atlants.lv
interneta bibliotēka
Autors:
Vērtējums:
Līmenis: Augstskolas
Publicēts: Literatūras saraksts: 23 vienības
Valoda: Latviešu Atsauces: Ir
Laikposms: 2007.g. - 2009.g.    
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    5
1.  SIA ‘’LIEPKALNI’’ MĀRKETINGA VIDE    7
1.1.  SIA „Liepkalni” iekšējā vide    7
1.1.1.  SIA „Liepkalni” raksturojums    7
1.1.2.  SIA „Liepkalni” rudzu maizes apraksts    9
1.2.  SIA "Liepkalni" ārējā mārketinga vide    12
1.2.1.  Demogrāfiskās vides faktori    12
1.2.2.  Ekonomiskā vides faktors    12
1.2.4.  Politiski tiesiskās vides faktori    15
1.2.5.  Sociālā un kultūras vides faktori    16
1.2.6.  Patērētāja raksturojums    17
1.2.7.  SIA „Liepkalni” konkurenti    19
1.2.8.  SIA „Liepkalni” starpnieki    23
1.2.9.  SIA „Liepkalni” kontaktauditorijas    24
1.2.10.  SVID analīze    25
2.  SIA „LIEPKALNI” MĀRKETINGA KOMUNIKĀCIJU MĒRĶI UN STRATĒĢIJAS    27
2.1.  SIA „Liepkalni” mārketinga mērķi    27
2.2.  SIA „Liepkalni” primārās mārketinga stratēģijas    28
2.3.  SIA „Liepkalni” sekundārās mārketinga stratēģijas    29
2.4.  SIA „Liepkalni” mārketinga komunikāciju mērķi un stratēģijas    32
3.  SIA "LIEPKALNI" MĀRKETINGA KOMUNIKĀCIJU PROGRAMMA    34
3.1.  SIA „Liepkalni” korporatīvā identitāte un korporatīvais tēls    33
3.2.  SIA „Liepkalni” sabiedrisko attiecību aktivitātes    36
3.3.  SIA „Liepkalni” tiešā mārketinga aktivitātes    37
3.4.  SIA „Liepkalni” pārdošanas veicināšanas aktivitātes    38
3.5.  SIA „Liepkalni” reklāmas plāns    43
3.5.1.  SIA „Liepkalni” rudzu maizes reklāmas ziņas stratēģija un taktika    44
3.5.2.  SIA „Liepkalni” mediju stratēģija, taktika un plāns    47
3.6.  SIA „Liepkalni” mārketinga komunikāciju budžets    50
  SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI    53
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS UN AVOTU SARAKSTS    56
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Balstoties uz izstrādāto kvalifikācijas darbu autorei ir radušies sekojoši secinājumi:
1. SIA „Liepkalni” savu darbību sāka ar graudkopības produktu ražošanu, kas veicināja uzņēmuma īpašnieku domāt par maizes ceptuves izveidi, kuras sastāvā šobrīd ietilpst trīs ceptuves - Vidzemē un Latgalē, izveidojot efektīvu loģistikas sistēmu, kuras pilnveidošanas rezultātā uzņēmums ir spējis izveidot 2- 3% tirgus daļu pa visu Latvijas teritoriju.
2. SIA „Liepkalni” tirgū ienāca pirms septiņpadsmit gadiem, kad konkurences līmenis bija salīdzinoši zems, jo tirgū darbojās tikai vēl pāris ražotāju, taču šobrīd maizes tirgus ir pārsātināts ar dažādu maiznīcu piedāvājumiem, tāpēc SIA „Liepkalni” bija jāsāk sava produkcija pozicionēt tirgū piedāvājot tās būtiskākos raksturlielumus – roku darbs un pēc senlatviešu receptēm cepta.
3. Sākotnēji SIA „Liepkalni” orientējās tikai uz kviešu maizes cepšanu, jo nebija pieprasījuma, taču laikam ejot pircējs kļuva izvēlīgāks, jo tirgū parādījās arvien jauni konkurenti, kā rezultātā uzņēmums sāka ražot arī dažāda veida rudzu maizi, kuru skaits šobrīd ir sasniedzis desmit un tas nozīmē, ka SIA „Liepkalni” rudzu maizes tirgū spēj piedāvāt daudzveidīgu sortimentu.
4. Maize ir produkts, kurš var atrasties vienā dzīves cikla posmā ilglaicīgi un visbiežāk tā ir brieduma stadija, kurā ir iespējams veikt trīs mārketinga stratēģijas, lai produkts nenonāktu kritumā, tāpēc SIA „Liepkalni” ražotajai rudzu maizei atrodoties tirgū jau ilgu laiku vēl joprojām ir saglabājies patstāvīgais pircēju loks, kurš nemainīgi ir uzticīgs viena ražotāja produktam un savus ieradumus tik bieži nemaina,, taču parādās arvien jauni aizkavējušies pircēji, kā rezultātā uzņēmumam nākas veikt dažādas mārketinga komunikāciju aktivitātes, lai nezaudētu potenciālo pircēju.
5. Latvijā vecuma struktūras ziņā lielāko daļu veido iedzīvotāji, kuri ir vecumā no 15 – 64 gadiem, t.i., patērētāju loks, kurš lieto uzturā rudzu maizi un vairākas paaudzes, kurās ir mājas cepta maize, tas ir pozitīvs faktors SIA „Liepkalni”, jo uzņēmums savu saražoto rudzu maizi tomēr orientē vairāk uz pircēju, kas izvēlās tradicionālas vērtības, tāpēc diezgan daudz tiek veidota komunikācija ar patērētāju, lai pastāstītu par produkta esamību tirgū un maizes kā vērtības celšana pircēju acīs,
6. Ekonomiskā vides faktors Latvijā gandrīz vienmēr ticis pieminēts ar mīnus zīmi kādā no nozarēm, pāris gadus atpakaļ tas augstākais inflācijas procents starp Eiropas Savienības valstīm, gandrīz vienmēr esošais budžeta deficīts u.c. iemesli, taču šobrīd vienīgais, kas tiek atrunāts saistībā ar finansiālo situāciju valstī ir ekonomiskā krīze un straujš IKP kritums, kā rezultātā valstij trūkst naudas, jo samazinās darba vietas un iedzīvotāju pirktspēja, ietekmējot tādus ražotājus kā SIA „Liepkalni” tirgū diezgan spēcīgi, jo uzņēmums piedāvā maizes produkciju par cenu, kas nav kvantitatīvi izdevīga lielākajai daļai pircēju.
7. SIA „Liepkalni” darbojas pārtikas nozarē, kuras attīstības tempi ir strauji, tāpēc nākas piedāvāt patērētājam tirgū labāko, jo konkurences līmenis ir augsts, kā arī patērētājs ir ļoti izvēlīgs attiecībā uz pārtiku, vairāk ņemot vērā cenu un izdevīgumu, kā rezultātā SIA „Liepkalni” piedāvā rudzu maizi par zemāku cenu nekā tiešais konkurents SIA „Lāči” un salīdzinot ar konkurentu arī par kvantitatīvāki izdevīgāku.
8. Uzņēmums pagātnē ir piesaistījis Eiropas Savienības fondu līdzekļus uzņēmējdarbības attīstīšanai, un izveidojis trīs ceptuves, divas no tām Vidzemē un Latgalē esošā ar šo finansiālo atbalstu, tāpēc kā nākotnes iespēju SIA „Liepkalni” saskata modernizēt Rūjienas ceptuvi, kas ir morāli novecojusi un pārņemt vēl kādu ceptuvi kāda mazāka konkurenta bankrota gadījumā, bet strauji augošās ekonomiskās nestabilitātes dēļ uzņēmumam kā ārējais drauds var būt tirgus līderu „Hanzas maiznīca” un „Fazer maiznīca” ražotās rudzu maizes patēriņa palielināšanos un tradicionāli ceptas samazināšanos.

Balstoties uz izdarītajiem secinājumiem autorei ir radušies sekojoši priekšlikumi:
1. SIA „Liepkalni” kā mārketinga mērķis var izvirzīt rudzu maizes tirgus palielināšana par 1% un esošā tirgus saglabāšana, laika posmā no 2009. gada 1. jūlija – 2009.gada 31.decembrim, lai saglabātu un palielinātu savu vietu tirgū neskatoties uz ekonomisko situāciju valstī.
2. Konkurences līmenis maizes tirgū ir augsts, tāpēc SIA „Liepkalni” tirgū patstāvīgi ir jāizmanto koncentrētā mārketinga un nišas mārketinga stratēģija, lai spētu koncentrēties uz konkrēto uzņēmuma segmentu – mērķa grupu, kas izvēlas tradicionāli ceptu rudzu maizi ar dabīgām izejvielām un efektīvi palielināt savu darbību šajā tirgū apakšsegmentā.
3. Uzņēmumam trūkst labs un atpazīstams korporatīvais tēls, tāpēc ar SIA „Liepkalni” korporatīvās identitātes elementu – logo, mājas lapas, apģērba utt. pārveidošanu plānojamā periodā tiks veikta korporatīvā tēla uzlabošana, lai veidotu atpazīstamību tirgū.

Autora komentārsAtvērt
Šo materiālu pirkt komplektā ar citiem materiāliem ir izdevīgāk!Izdevīgi!3
vienā
Materiālu komplekts Nr. 1325605
       Apskatīt materiālu komplektu Lejupielādēt materiālu komplektu
 
Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Mārktinga komunikāciju plāns SIA "Liepkalni" ražotajai rudzu maizei”.

Saite uz darbu:
http://www.atlants.lv/w/182183

Sūtīt

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase Google

Neesi reģistrējies?