Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 01.04.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Prezentācija 'Japāņu teātris "Kabuki"', 1.
  • Prezentācija 'Japāņu teātris "Kabuki"', 2.
  • Prezentācija 'Japāņu teātris "Kabuki"', 3.
  • Prezentācija 'Japāņu teātris "Kabuki"', 4.
  • Prezentācija 'Japāņu teātris "Kabuki"', 5.
  • Prezentācija 'Japāņu teātris "Kabuki"', 6.
  • Prezentācija 'Japāņu teātris "Kabuki"', 7.
  • Prezentācija 'Japāņu teātris "Kabuki"', 8.
  • Prezentācija 'Japāņu teātris "Kabuki"', 9.
  • Prezentācija 'Japāņu teātris "Kabuki"', 10.
  • Prezentācija 'Japāņu teātris "Kabuki"', 11.
  • Prezentācija 'Japāņu teātris "Kabuki"', 12.
  • Prezentācija 'Japāņu teātris "Kabuki"', 13.
  • Prezentācija 'Japāņu teātris "Kabuki"', 14.
  • Prezentācija 'Japāņu teātris "Kabuki"', 15.
  • Prezentācija 'Japāņu teātris "Kabuki"', 16.
  • Prezentācija 'Japāņu teātris "Kabuki"', 17.
Darba fragmentsAizvērt

Kad radās Kabuki?
Šī māksla aizsākta ap 1600. gadu, tajā pašā laikā, kad angļi sāka veidot savas kolonijas Amerikas kontinentā.
Kabuki rašanās...
Kabuki radīja Okuņi mūķene no Idzumo sintoisma tempļa. Viņas uzstāšanās sausā upes gultnē kādreizējā galvaspilsētā Kioto radīja sensāciju un drīz jau viņai sāka parādīties konkurenti.
Agrīnā Kabuki pamatā bija dejas, kuras izpildīja liels sieviešu ansamblis. Vairākums no šīm sievietēm no uzstāšanās brīvajā laikā nodarbojās ar prostitūciju un, lai pasargātu nācijas morāli, valdība aizliedza sievietēm kāpt uz skatuves. Šis bija vienīgais valsts aizliegums ļoti ilgā laika posmā, kas skāra teātri.
Jaunais Kabuki
Aizlieguma dēļ izveidojās jauna aktieru kategorija – vīrieši, kas spēlē sieviešu lomas – “onnagata”
Kabuki uzplaukums
Pēdējais 17. gs. Ceturksnis bija renesanses laiks Japānas kultūrā. Kā galvenajai teātra formai, kabuki tas bija īsts uzplaukuma laiks. Galvenās Kabuki stilizācijas tika veiktas šajā laikā.
Pēc 17.gs. sekoja neliels Kabuki noriets.
18.gs. Beigās šim mākslas veidam nāca lielais pārmaiņu laiks, raksturīga tendence bija reālisms.
No Kioto un Osakas pārvietojās uz Edo laikmetu, kā sekas šīm pārmaiņām bija pavisam savādāks “onnagata” tēlojums, cilvēki vēlējās redzēt ko citu.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants