Vērtējums:
Publicēts: 24.02.2020.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Kino attīstība', 1.
  • Konspekts 'Kino attīstība', 2.
Darba fragmentsAizvērt

Roberts Vīne- režisors filmai “Doktora Kaligari kabinets”(1919). Pamatīga filmmetrāžas filma, stāsts un sižets ļoti
atšķirīgi ierāmēti, ekspresionisma iezīmes -dekorācijas Kaligari kabinetā. Vide/dekorācijas nav realistiskas,realistiskā
vides stilizēta izmantojot ekspresionisma valodu un ekspresionisma glezniecības valodu. Lēna starpezpizožu montāža,visa ekspresija ir attēlā,vidē,dekorācijā,starptitru šriftos(rada nekomfortablu sajūtu)

•Kas ir krievu (padomju) montāžas kino? Sergeja Eizenšteina novatorisms.
Tematika-augstāko slāņu dzīve, sižeti-melodramatiski(neuzticīgi laulātie utt.) Dominē lēns ritms, uzsvars uz aktieriem,
mizanscēnas izbūvi. 1922.dibina Goskino, lai īstenotu ideju par valsts kontrrolētu kinoindustriju, sāk ražot filmas,
reflektējot padomju idealoģijas uzstādījumus.Tiek veidotas aģitfilmas. Krievi iemācās filmas sagraizīt un pārmontēt.
Saprot cik milzīgs spēks ir montāžai.

Krievu montāžas kino stils
Padomju filmas vidēji veido 600-2000 kadri, kadra garums 2-4 sekundes. Krievu filmās uzsvars tiek likts uz tuvplāniem,
montāža ir dinamiska un asociatīva (montāža ir “uzkrītoša”, ”agresīva”, ”asociatīva”) Kuļešova efekts- divu kadru mijiedarbība, katrā brīdī skatītājam liek sajust dažādas emocijas.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants