-
Ēdienkarte, tās izveides principi
Referāts10 Pārtikas tehnoloģija, kulinārija, Vēsture, kultūra
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Ēdienkartes vēsture | 4 |
2. | Ēdienkartes izveides principi | 5 |
2.1. | Ēdienkartes nozīme | 5 |
2.2. | Ēdienkartes funkcijas | 5 |
2.3. | Ēdienkartes uzbūve | 5 |
2.4. | Ēdienkartes apjoms | 6 |
3. | Ēdienkaršu iedalījums | 8 |
4. | Ēdienu secība ēdienkartē | 10 |
Secinājumi | 11 | |
Izmantotā literatūra | 12 | |
Pielikums | 13 |
Veidojot ēdienu karti, katrā uzņēmumā jāņem vērā uzņēmuma veids, atrašanās vieta, vietējā konkurence, uzņēmuma atbilstība apgabalam (kur tā atrodas), mērķa grupa, klientu maksātspēja, klientu vēlmes, izvēlētās ēdienkartes veids, virtuves aprīkojums, sezonalitātes ietekme, ēdienreižu skaits, produktu neatkārtošanās u.c. faktori.[2]
2.1.Ēdienkartes nozīme
1.Nodrošināt savstarpēju komunikāciju starp ēdināšanas uzņēmuma darbiniekiem un apmeklētājiem.
2.Noskaidrot apmeklētāju vajadzības ko gribētu pirkt un cik naudas tērēt.
3.Darbinieki tiek motivēti nodrošināt izejvielu iegādi un ēdienu gatavošanu atbilstoši ēdienkartei.
4.Realizējot ēdienus un dzērienus, saskaņā ar ēdienkarti panākt apmeklētāju vēlmju apmierināšanu.
2.2. Ēdienkartes funkcijas
Informēt ēdināšanas uzņēmuma darbiniekus:
kādas izejvielas jāpasūta;
kādi ēdieni jāgatavo;
kā ēdieni jāservē;
kādā veidā jāapkalpo.…
Ēdienkarte ir auksto, karsto uzkodu, karsto ēdienu, saldo ēdienu, karsto, atspirdzinošo dzērienu un konditorejas izstrādājumu uzskaitījums, kas tiek piedāvāts apmeklētājiem konkrētā dienā ēdināšanas uzņēmumā. Ēdienu karte darbojas arī kā konkrētā uzņēmuma reklāma, jo tā sniedz pilnīgu informāciju par uzņēmuma piedāvājumu. Francijā ēdienkarti dēvē par „carte”, Anglijā – par „menu”, Itālijā – par „menue” vai „lista”, bet Spānijā – „lista de platos”. Lai gan nosaukumi ir dažādi, būtība paliek viena un tā pati – informācija par izvēles iespējām. Un šīs iespējas ir dažādas, piemēram, mieloties saskaņā ar klasiskajiem principiem – priekšēdiens, galvenais ēdiens, saldais ēdiens, vai arī atbilstoši ēdienkartei jeb „a la carte”. Tas nozīmē, ka klients izvēlas no ēdienkartes ēdienus, kuru secību un salikumu nosaka viņš pats un to tad arī dara zināmu oficiantam. Referātā plašāk tiek apskatīta ēdienkartes vēsture, to izveides principi, kāds ir ēdienkaršu iedalījums un kāda ir pareiza ēdienu secība ēdienkartēs.