Vērtējums:
Publicēts: 06.10.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Vides reklāma', 1.
  • Referāts 'Vides reklāma', 2.
  • Referāts 'Vides reklāma', 3.
  • Referāts 'Vides reklāma', 4.
  • Referāts 'Vides reklāma', 5.
  • Referāts 'Vides reklāma', 6.
  • Referāts 'Vides reklāma', 7.
  • Referāts 'Vides reklāma', 8.
  • Referāts 'Vides reklāma', 9.
  • Referāts 'Vides reklāma', 10.
  • Referāts 'Vides reklāma', 11.
  • Referāts 'Vides reklāma', 12.
  • Referāts 'Vides reklāma', 13.
  • Referāts 'Vides reklāma', 14.
  • Referāts 'Vides reklāma', 15.
  • Referāts 'Vides reklāma', 16.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Par reklāmu    3
  VIDES REKLĀMAS VĒSTURE    5
  TUVĀKA IEPAZĪŠANĀS AR VIDES REKLĀMU    7
  KĀDAI JĀBŪT VIDES REKLĀMAI?    9
  VIDES REKLĀMAS VEIDI    10
  Ārpusmājas reklāmas    10
  Pielietojums    10
  Vērtējums    10
  Zīmēts ziņojums (painted bulletin)    12
  Transporta reklāmas    12
  Pielietojums    12
  VIDES REKLĀMA DARBĪBĀ    14
  Izvietojuma vietas kritēriji    14
  Reglamentējošie likumi un noteikumi    14
  Tendences    15
  Nobeigums    16
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    17
Darba fragmentsAizvērt

VIDES REKLĀMAS VĒSTURE


Vides reklāma tiek uzskatīta par vissenāko reklāmu, kas vispirms parādījās Senajā Ēģiptē, kur tirgotāji informāciju par precēm un to cenām iegravēja akmens plāksnēs un novietoja tās gar lielceļu. Senajā Romā apzīmēja sienas, uz kurām tika reklamētas cīņas un vietējie amatnieki . Stāsta, ka pēc Cicerona runām grieķi viņam vēl ilgi aplaudējuši un tikai pēc tam izklīduši. Pēc Dēmostena runām neviens neesot paguvis aplaudēt, jo satrauktie grieķi ātri steigušies mājās, lai atnestu naudu tās lielās lietas labā, par kuru iestājās Dēmostens. [...] Profesionālas reklāmas aizsākumi meklējami tikai 19. gadsimta sākumā. Toreiz preces reklamēja tikai un vienīgi plakāts. Daudzi plakāti, kurus gleznoja, piemēram, franču gleznotājs un grafiķis Anrī Tulūzs-Lotreks, šodien tiek uzskatīti par mākslas darbiem .

Taču, kā atzīmē Vides reklāmas institūts, vides reklāma ir ne tikai senākā reklāmas forma, bet arī senākā masu komunikācijas forma. Sienu gleznojumi uz kapenēm un māla plāksnes, kas bija izliktas publiskai lasīšanai Senajā Ēģiptē, tiek datētas kā 5000 gadu vecas. Nesenākos laikos krodziņu zīmes 15. gadsimta Anglijā nodrošināja robežzīmes, kā arī informāciju par naktsmājām nogurušiem un bieži vien neizglītotiem ceļotājiem. Pēc drukātās preses parādīšanās, plakāti kļuva par populāru politiskās propagandas formu un reklāmas veidu. Tos plaši izmantoja kolonisti Revolūcijas kara laikā, un Monē un Tulūzs-Lotreks radīja plakātus vides reklāmas sekmēšanai 19. gadsimta Francijā .

Vides reklāmas modernā ēra ieskicējās Pirmā Pasaules Kara laikā, kad visas puses izmantoja vides reklāmu kā propagandas līdzekli, lai skubinātu uz kara sasniegumiem. Pēc kara reklāmas darboņi turpināja to lietot kā iedarbīgu līdzekli, lai sasniegtu mobilo, gluži kā pašgājējs darbojošos iedzīvotāju kopumu. Šī perioda laikā industrija adaptēja standartizētas zīmes, noformēja nacionālās tirdzniecības asociācijas vēstnešus, Amerikas Vides reklāmas asociāciju, iekārtoja Satiksmes Audita biroju, lai noteiktu auditorijas datu autentiskumu un nodibināja nacionālo mārketinga organizāciju, Vides reklāmas institūtu .

Autora komentārsAtvērt
Atlants