Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 15.06.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 9 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Ēdināšanas un izmitināšanas pakalpojumu nozares attīstība Latvijā 21.gadsimtā', 1.
  • Referāts 'Ēdināšanas un izmitināšanas pakalpojumu nozares attīstība Latvijā 21.gadsimtā', 2.
  • Referāts 'Ēdināšanas un izmitināšanas pakalpojumu nozares attīstība Latvijā 21.gadsimtā', 3.
  • Referāts 'Ēdināšanas un izmitināšanas pakalpojumu nozares attīstība Latvijā 21.gadsimtā', 4.
  • Referāts 'Ēdināšanas un izmitināšanas pakalpojumu nozares attīstība Latvijā 21.gadsimtā', 5.
  • Referāts 'Ēdināšanas un izmitināšanas pakalpojumu nozares attīstība Latvijā 21.gadsimtā', 6.
  • Referāts 'Ēdināšanas un izmitināšanas pakalpojumu nozares attīstība Latvijā 21.gadsimtā', 7.
  • Referāts 'Ēdināšanas un izmitināšanas pakalpojumu nozares attīstība Latvijā 21.gadsimtā', 8.
  • Referāts 'Ēdināšanas un izmitināšanas pakalpojumu nozares attīstība Latvijā 21.gadsimtā', 9.
  • Referāts 'Ēdināšanas un izmitināšanas pakalpojumu nozares attīstība Latvijā 21.gadsimtā', 10.
Darba fragmentsAizvērt

Viesnīcu, restorānu un sabiedriskās ēdināšanas nozare aptver viesnīcas, bārus, krogus, restorānus, sabiedriskās ēdināšanas iestādes, restorānus ar ātri pagatavojamu ēdienu pārdošanu promnešanai, kafejnīcas un bistro. Šī nozare ir svarīgs darbavietu avots pakalpojumu nozarē un daudzās ES dalībvalstīs arī tautsaimniecībā kopumā. Eiropas Savienībā šajā augošajā nozarē pašlaik ir nodarbināti vairāk nekā 7,8 miljoni cilvēku. Šīs nozares uzņēmumu darbinieki ir gados jauni: saskaņā ar Eiropas statistikas datiem (ES 25, Eurostat 2005) aptuveni 48 % strādājošo ir jaunāki par 35 gadiem, bet darbinieku skaits vecuma grupā no 55 gadiem nesasniedz pat 10 % no strādājošo kopskaita, lai gan demogrāfisko pārmaiņu ietekmē tas turpina pieaugt. Sieviešu skaits — 54 % no strādājošo kopskaita — pārsniedz vīriešu skaitu. Šo nozari uzskata par labu darba dzīves sākšanas iespēju gados jauniem cilvēkiem ar salīdzinoši mazām darba iemaņām. Darba ņēmēju izglītības līmenis ir zems — 40 % nodarbināto ir relatīvi nekvalificēti; tikai vienam darbiniekam no desmit ir augsts izglītības līmenis. Lai gan darba apstākļi ir saspringti, negadījumu skaits un slimību izplatība šajā nozarē nepārsniedz vidējo līmeni.
Ēdināšanas un izmitināšanas sekcija aptver vienības, kas nodrošina klientus ar apmešanās vietām. Tās var būt gan ar sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumiem, gan bez tiem. Ja viesnīcas restorāns ir pieejams tikai viesnīcas klientiem, tad vienība tiek klasificēta tikai kā viesnīca. Ja viesnīcas restorāns ir pieejams plašai publikai, tad ir jāizšķir divi darbības veidi: gan viesnīca, gan restorāns. Apmešanās vietu vienības nodrošina apmešanās vietas ceļotājiem, atpūtniekiem un citiem. Šeit ir plašs vienību loks.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants