Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 26.11.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Populārā kultūra. Māksla un kino', 1.
  • Eseja 'Populārā kultūra. Māksla un kino', 2.
  • Eseja 'Populārā kultūra. Māksla un kino', 3.
  • Eseja 'Populārā kultūra. Māksla un kino', 4.
  • Eseja 'Populārā kultūra. Māksla un kino', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Manis izvēlētā tēma ir populārā kultūra, tās ietekme uz masu sabiedrību un indivīdu. Populārā kultūra ir kultūra, kura ietekmē ne tikai vienu indivīdu, bet gan pilsētas, valstis un nācijas, tāpēc tās aplūkošana un analīze ir vitāli svarīga. Populārā kultūra un tās savdabīgā ietekme uz sabiedrību ir komplicēta un sarežģīta, tās pilnīga izpēte prasa smagu darbu un tā ir laikietilpīga.
Šo tēmu izvēlējos, jo man šķiet intresanti salīdzināt kāda senatnē bija mākslai nozīme un kā to cilvēki izprata un uztvēra salīdzinājumā ar mūsdienu mākslu un kino. Laikam ejot daudz kas lika mākslai un kino vēsturei mainīties, varbūt ne burtiski, bet tieši tas kā cilvēki to uztvēra senatnē un mūsdienās - ļoti atšķirīgi. Jo kādreiz māksla tapa savādāk un tās nozīme bija savādāka kā mūsdienās. Mākslu ļoti ietekmēja ražošanas attīstības jaunās tendences kuras ieviesa, lai uzlabotu mākslas kvalitāti, bet cilvēki nedomāja, ka tas liks mainīt masu grupām uztvert mākslu tā kā tas bija domāts pirmsākumos. Daiļās mākslas laikmets ļoti atšķīrās no mūsējā laikmeta, attīstība to ļoti ietekmēja, kādreiz cilvēki bija savādāki un domāja savādak, jo viens cilvēks spēja radīt mākslu tādā veidolā, ka pat mūsdienās vēl par to runā un vērtē to ļoti aukstu. Kad ieviesa jaunās tendences bija daudz viedokļu gan pozitīvu gan negatīvu. Ja kādreiz māksla bija izliet māla figūras vai izgrebt koka figūru, tad tagad māksla ir uztaisīt digitālu foto atēlu, un bildi uzlikt uz auduma. Grieķi senatnē pazina divus mākslas darbu reproducēšanas veidus: atlējumu un izkalumu, turpretī mūsdienās cilvēkiem ir pieejami ļoti daudz mākslas darbu reproducēšanas veidu.(Litogrāfija, iespiešana, fotogrāfijas, kino)
„Ap 1900. gadu tehniskā reprodukcija bija saniegusi tādu līmeni, ka tā ne tikai padarīja līdzšinējo mākslas darbu kopumu par savu objektu un sāka pakļaut šo darbu izraisīto ietekmi visdziļākajām pārmaiņām, bet gan pati iekaroja sev īpašu vietu mākslinieciskās izpausmes veidu vidū.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants