Vērtējums:
Publicēts: 01.02.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Latvijas kino vēsture', 1.
  • Eseja 'Latvijas kino vēsture', 2.
  • Eseja 'Latvijas kino vēsture', 3.
  • Eseja 'Latvijas kino vēsture', 4.
  • Eseja 'Latvijas kino vēsture', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Katra īstena latvieša pienākums ir cienīt vietu, no kuras tas ir nācis. Šajā nelielajā teritorijā, kuru apdzīvojuši mūsu senči gadu simtus pirms mūsu nākšanas pasaulē, ir sastopams ne viens vien iztēles bagāts, ģeneratīvs cilvēks. Latvijas kino nevar lepoties ar specefektu piesātinātiem asu sižetu skatiem vai neizmērojami dārgām dekorācijām, gluži otrādi – tā šarms slēpjas vienkāršībā, patiesumā un emocionālā piesātinātībā. Lai baudītu mākslu ir nepieciešams tikai nedaudz: vēlme ieraudzīt, saprast un novērtēt.
Mana bērnība nav iedomājam bez Gunāra Pieša. Skan jocīgi, taču visu manu iemīļotāko bērnu dienu filmu režisors ir tieši viņš. Sākot ar Sprīdīti un filmu par māsām „Maija un Paija”, ir aizsākusies mana aizraušanās ar kino. Tomēr ne velti Gunārs Piesis ir saukts par drāmas meistaru. Viens no viņa izcilākajiem darbiem, proti, „Nāves ēnā”, kas ir arī kritiķu un ļoti daudzu kino mīlētāju atzīta filma, kurā visspilgtāk atklājas režisora meistarība, attēlojot cilvēku izmisumu, dvēseles sašķeltību, mīlestību pret dzīvi un bailes no nāves. Rūdolfa Blaumaņa noveles ekranizējums ir arī mans favorīts no vientulīgā un emocionālā režisora filmu klāsta. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants