Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 21.04.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Pamatskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Senās Ķīnas teātris un mūzika', 1.
  • Konspekts 'Senās Ķīnas teātris un mūzika', 2.
  • Konspekts 'Senās Ķīnas teātris un mūzika', 3.
  • Konspekts 'Senās Ķīnas teātris un mūzika', 4.
  • Konspekts 'Senās Ķīnas teātris un mūzika', 5.
  • Konspekts 'Senās Ķīnas teātris un mūzika', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Ķīniešu tradicionālajā mūzikā bijušas pazīstamas kā 5 tā 7 pakāpju skaņkārtas. Galvenokārt tomēr izmantotas 5 pakāpju skaņkārtas- pentatonika jeb tā saucamā „ķīniešu gamma”. Mūzikas pirmsākumi meklējami senajās cilšu rituālajās dejās un dziesmās. Ķīniešu vokālā mūzika ir galvenokārt vienbalsīga. Nacionālajai dziedāšanas manierei raksturīga arī falseta un rīkles skaņu lietošana.
Instrumentālajā mūzikā raksturīga spēlēšana unisonā.
Ķīnā bija izplatīti ksilofonveidīgi instrumenti un, protams, gongi. Instrumentus parasti klasificēja pēc materiāla, no kā tie izgatavoti, piemēram, koka, māla, kaula, akmens, metāla.
Gongs ir ļoti nozīmīgs Ķīnas mūzikas instruments, bet tam bija arī cita nozīme. Bagātām ģimenēm gongi bija turības apliecinājums- būt par liela gonga īpašniekiem ģimenei nozīmēja parādīt, ka tā ir ļoti turīga.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants