-
Eiropas Komisijas stratēģija "No lauka līdz galdam" Vidzemes graudkopju ikdienā un mediju loma graudkopju informēšanā
Diplomdarbs48 Mārketings, reklāma, Pārtikas tehnoloģija, kulinārija, Uzņēmējdarbība
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
1. | LITERATŪRAS PĀRSKATS | 7 |
1.1. | Eiropas Komisijas stratēģija “No lauka līdz galdam” | 7 |
1.2. | Lauksaimniecības situācija Vidzemē | 8 |
1.3. | Lauksaimniecības procesu atspoguļojums medijos | 9 |
1.4. | Mediju izmantošana lauksaimniecības attīstībai | 12 |
1.5. | Labākie komunikācijas kanāli lauksaimniekiem | 16 |
1.5.1. | Neprofesionāla mediju darbība lauksaimniecības ziņu veidošanā | 18 |
1.6. | Mediju palīdzība lauksaimniekiem nākotnē | 20 |
2. | METODE | 23 |
3. | REZULTĀTI UN DISKUSIJA | 24 |
SECINĀJUMI | 35 | |
NOBEIGUMS | 36 | |
PIELIKUMI | 37 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA | 46 |
SECINĀJUMI
1. Vidzemes graudkopjiem ir svarīgi, lai Eiropas Komisijas stratēģija “No lauka līdz galdam” neradītu saimniekošanas efektivitātes zudumu un neradītu graudu kvalitātes kritumu.
2. Respondenti atzīst, ka mazāk uztraucas par Eiropas Komisijas stratēģijas “No lauka līdz galdam” ietekmi uz savu saimniecību, bet uztraucas par ietekmi uz citu graudkopju saimniecībām. Graudkopji atklāj, ka ierobežojumiem ir gatavi pielāgoties.
3. Gandrīz puse no aptaujātajiem konvencionālo saimniecību graudkopjiem atklāja, ka, stratēģijas ietekmē, ir gatavi pāriet uz bioloģisko lauksaimniekošanu.
4. Vispopulārākie mediju veidi Vidzemes graudkopju starpā ir sociālie mediji un televīzija.
5. Pētījuma dalībniekiem mediju loma viņu darbā nav svarīga, bet mediji ir vajadzīgi, lai tiktu informēti par lietām, kas nav saistītas ar lauksaimniecību.
6. Vidzemes graudkopji informācijas iegūšanai par lauksaimniecību izvēlas lauksaimniecības organizācijas un konsultācijas ar citiem graudkopjiem.
7. Respondenti uzskata, ka medijos ir pārāk maz ziņu, kas saistītas ar lauksaimniecību, un uzskata, ka žurnālistu darbam un attieksmei ir liela nozīme tam, kā medijos tiek pasniegtas ziņas par lauksaimniecības procesiem.
8. Vidzemes graudkopji vēlas, lai mediji vairāk pievērš uzmanību un ir ziņu nesēji, saistībā ar lauksaimnieku un vides aizsargātāju debatēm par Eiropas Komisijas stratēģiju “No lauka līdz galdam”.
…
Lauksaimniecības nozare ir svarīga gan Latvijas, gan arī Vidzemes reģiona mērogā. Ir svarīgi, ka jaunumus par lauksaimniecības nozari kvalitatīvi pasniedz arī medijos. Pētījuma mērķis bija noskaidrot, kādas ir Vidzemes graudkopju domas par Eiropas Komisijas stratēģiju “No lauka līdz galdam” un kāda ir mediju loma Vidzemes graudkopju uzskatu veidošanā, lai saprastu, kā stratēģija iespaido Vidzemes graudkopjus, un vai mediji ir svarīgi Vidzemes graudkopjiem. Tika intervēti 15 Vidzemes graudkopji, lai uzzinātu viņu domas par Eiropas Komisijas stratēģijas “No lauka līdz galdam” ietekmi uz viņu saimniecībām un, lai uzzinātu, kāda ir mediju loma viņu darbā un ikdienā. Analizējot iegūtos datus, tika secināts, ka Vidzemes graudkopjiem ir svarīgi, lai Eiropas Komisijas stratēģija “No lauka līdz galdam” ir pārdomāta un viņi neredz stratēģiju kā draudu viņu saimniecībām. Tāpat tika atklāts, ka Vidzemes graudkopju darbā mediji nav svarīgi, bet mediji ir vajadzīgi, lai uzzinātu vispārīgas ziņas, kas nav saistītas ar lauksaimniecību. Atslēgas vārdi: Eiropas Komisijas stratēģija “No lauka līdz galdam”, graudkopji, lauksaimniecība, Vidzeme, mediji, lauksaimniecība medijos