Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
3,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:116290
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 24.05.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Vērtēšanas loma un vieta mācību procesā
Tradicionāli vērtēšana skolā visbiežāk notiek ar mērķi “lēmumu pieņemšana” (jeb balles izlikšana). Plašāka vērtēšanas mērķu izpratne un sasniegšana – komentārs par skolēna sasniegumiem skolēnam vai viņa vecākiem, skolēna stipro un vājo pušu apzināšanās un plānveidīga izlīdzināšana, pozitīva mācību motivācija, mācību procesa korekcijas – veicina skolēna mācību sasniegumu līmeni un izaugsmi daudz vairāk nekā tikai informēšana par “pieņemtajiem lēmumiem” jeb ballēm.
Vērtēšanas principi
Vērtēšanas principi nosaka, kādai jābūt vērtēšanai pamatskolā un kā to organizēt.
Izglītojamo iegūtās pamatizglītības vērtēšanas pamatprincipi ir šādi:
- prasību atklātības un skaidrības princips;
pozitīvo sasniegumu summēšanas princips;
vērtējuma atbilstības princips;
vērtējuma noteikšanai izmantoto veidu dažādības princips;
vērtēšanas regularitātes princips;
vērtējuma obligātuma princips.
Vērtēšanai
jābūt brīvai no vērtētāja aizspriedumiem un subjektīvisma;
jābūt godīgai, labvēlīgai, taisnīgai;
jāpalīdz skolēniem saskatīt viņu izaugsmi;
jābūt atbilstošai programmā paredzētajiem mācību sasniegumiem;
jāietver iespēja novērtēt skolēnu zināšanas, izpratni, prasmes un attieksmes;
jābūt saistītai ar konkrētu uzdevumu;
jādod pozitīvs ieguldījums skolēnu mācību darbā un personības attīstībā;
jābūt izmantojamai mācību darba pilnīgošanā.
Vērtēšanas veidi
Vērtēšanas veidu klasifikācija pēc mērķa
Vērtēšanai ir divējādas funkcijas:
1) uzlabot skolēnu sasniegumus un mācību procesu (diagnosticējošā un veidojošā jeb formatīvā vērtēšana);
2)konstatēt galarezultātu (apkopojošā jeb summatīvā vērtēšana).

Informāciju formatīvajai vērtēšanai skolotājs var iegūt
sarunās ar citiem skolotājiem;
ikdienas novērojumos un sarunās ar skolēniem;
skolēnu atbildēs uz jautājumiem mācību laikā;
no skolēnu darba stundā un mājasdarbiem;
skolēnu veiktajos pārbaudes darbos un testos;
individuālās sarunās ar skolēniem;
no skolēnu mācīšanās un izaugsmes darbu mapēm;
no skolēnu atbildēm dažādās aptaujās u.c.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties