1. Pārvaldes dokumentu sistēma, to veidojošo dokumentu grupas, to raksturojums.
Ar pārvaldes dokumentu palīdzību īsteno pārvaldi un vadību. Pārvaldes dokumentu sistēma dalās – pārvaldes un speciālos dokumentos. Pārvaldes dokumentu sistēmā ietilpst šādas grupas:
• Organizatoriskie dokumenti – nosaka iestādes, uzņēmuma, organizācijas vai kāda pasākuma organizēšanas kārtību, struktūru, funkcijas, tiesības, darbību, dibināšanas, reorganizācijas vai likvidēšanas noteikumus, regulē kādus organizatoriskos, zinātniskos, tehnoloģiskos vai citus procesus vai darbinieku rīcību.
• Rīkojuma dokumenti – nosaka tiesību normu realizēšanu, tiesisko attiecību nodibināšanu. Grozīšanu vai izbeigšanu, paredzot noteiktu kārtību, rīcību, veicamos darbus, kas jāievēro un jāizpilda juridiskām un fiziskām personām norādītajā laikā vai pastāvīgi.
• Izziņu un pārskatu dokumenti – fiksē kādus noteiktus faktus, notikumus, pasākumu norisi, personu rīcību, dod aprakstu un apliecinājumu.
• Sarakstes dokumenti (korespondence) – ar šo dokumentu palīdzību informācija tiek nodota adresātam.
• Personāla dokumenti – tiek kārotas un noformētas darba attiecības starp organizācijām, iestādēm un darbiniekiem vai ierēdņiem.
2. Organizatoriskie dokumenti, to veidi un pielietošanas nosacījumi.
Nosaka iestādes, uzņēmuma, organizācijas vai kāda pasākuma organizēšanas kārtību, struktūru, funkcijas, tiesības, darbību, dibināšanas, reorganizācijas vai likvidēšanas noteikumus, regulē kādus organizatoriskos, zinātniskos, tehnoloģiskos vai citus procesus vai darbinieku rīcību. Pieder statūti, nolikumi, instrukcijas, amatu apraksti, instrukcijas, lietu nomenklatūra.
3. Rīkojuma dokumenti, to veidi un pielietošanas nosacījumi.
Nosaka tiesību normu realizēšanu, tiesisko attiecību nodibināšanu. Grozīšanu vai izbeigšanu, paredzot noteiktu kārtību, rīcību, veicamos darbus, kas jāievēro un jāizpilda juridiskām un fiziskām personām norādītajā laikā vai pastāvīgi. Parasti sastāv no 2ām daļām – ievaddaļas jeb pamatojuma un rīkojuma daļas. Pieder – lēmumi, rīkojumi, pavēle, norādījumi.
4. Dokumentu apgrozības organizācija, tās principi. Šo principu izklāsts.
Dokumentu apgrozība ir dokumentu kustība iestādē un darbs ar tiem no to saņemšanas līdz izpildei un dokumentu sagatavošanas gaita līdz to nosūtīšanai un izpildei. Galvenais uzdevums ir nodrošināt dokumentu virzību minimālā laika vienībā. Dokumentu apgrozību iestādē regulē lietvedības instrukcija vai noteikumi. Iestādē dokumentus saņem iestādei adresētajos sūtījumos.
…