Jēdziens inovatīvais mārketings iekļauj organizācijas misiju, tās filozofiju, zinātnisko pētījumu sfēru, vadības metodes un stili.
Inovatīvā mārketinga koncepcija ir visa mārketinga dienesta darba, tirgus pētījumu un uzņēmuma konkurences stratēģijas meklējumu pamatā. Inovāciju meklējumu pirmajās stadijās par mārketinga nodaļas primāro uzdevumu kļūst tirgus izpēte – pieprasījuma un konkurences līmenis, patērētāju uzvedība un tā vajadzību dinamika, konkurējošu produktu klātesamība un jaunievedumu nostiprināšanas iespējas tirgū. Mārketinga stratēģija, tirgus analīze un operatīvais mārketings sastāv no sešiem principiāli svarīgiem etapiem –
1. vispārējas tirgus ekonomiskās analīzes;
2. ekonomiskās konjunktūras analīze;
3. specializēta tirgus pētījuma;
4. jauninājuma iekļūšanas stratēģijas izstrāde;
5. operatīviem mārketinga pasākumiem;
6. mārketinga izmaksu un ienākumu novērtējums.