Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
3,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:407793
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 14.10.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Public Relation itver
1. Plānošanu (situācijas analīze, mērķu, uzdevumu un mērķa grupas (vai grupas, kuras atbalsts nepieciešams) definēšana)
2. Attiecības (cilvēki attīsta prasmes savākt informāciju, pastāvīgi izvērtēt apgūto un formulēt priekšlikumus)
3. Rakstīšanu un izdošanu (iespiestie materiāli)
4. Informēšanu (tīkls, caur kuru informāciju nogādāt adresātam)
5. Producēšana (publikācijas, ziņojumi, filma, multimediju programmas)
6. Īpaši pasākumi (konferences, izstādes, ikgadējas svinības, konkursi, braucieni utt.)
7. Runāšanau (prasme personīgi komunicēties – gan runājot ar cilvēkiem, gan gatavojot runas un tās prezentējot)
8. Izpēte un izvērtēšana (faktu vākšana - gan intervijās, bibliotēkās un neformālās sarunās, gan arī pētījumos)

Daži cilvēki arī šodien domā, kā PR ir jauna zinātne, bet tas nav taisnība. Vēsturiski Public Relation attīstība plūdusi divās gultnēs. Jēdziens Public Realtion esot radies ASV 19. gs. otrajā pusē. Šo jēdzienu lietojis ASV prezidents Tomass Džefersons uzrunā Kongresam jau 1807. gadā. Taču darījumu pasaulē to sāka izmantot tikai ap 1882. gadu.(1) Public Relation kā jēdzienu pirmo reizi lieto 1882. gadā Dormans Ītons Jēlas universitātē. 1897. gadā šo jēdzienu sāk lietot mūsdienu izpratnē, nostabilizējas preses aģenta loma. Amerikas rovolūcija tiek uzkatīta par svarīgu laiku Public Relation attīstība. Pirmā Public Relation mācību grāmata jaunajā pasaulē iznāca 1923. gadā.

Public Relation sociāli politiskā nozīme nerisina problēmas, bet likvidē, mazina sekas. Darbojas, lai politika būtu caurspīdīga, lai cilvēki justos politiski un sabiedriski nozīmīgi; Public Relation darbojas arī kā pakalpojumu sniedzējs. Public Relation ir publiski atbildīgs, veido bāzi konsensus nodibināšanai.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties