Katram cilvēkam savas dzīves laikā ne reizi vien nākas nostāties lielāka vai māzāka klausītāju pulka priekšā, kā arī atrasties auditorijas rindās starp klausītājiem. Prezentēšanas mākslu var nosaukt arī par pārliecināšanas un uzstāšanās mākslu. Lai ko mēs ikdienā arī darītu – regulāri esam spiesti saskarties ar dažādiem oratoriem un viņu teiktajām runām. Vienalga, vai tas ir tad, kad sēžam pie televīzijas ekrāniem un skatāmies kādu ziņu raidījumu vai televīzijas šovu. Īsumā sakot – mēs dzīvojam laikmetā, kad visi visus par kaut ko cenšas pārliecināt izmantojot visdažādākos komunikācijas līdzekļus: reklāmu, mārketingu, sabiedriskās attiecības, dievkalpojumus, politiskos saietus utt. Lai prezentācija būtu interesanta un klausītāji iesaistīti, tai ir jābūt labi sagatavotai. Savukārt, lai sagatavotu pārliecinošu un interesantu uzstāšanos ir jāievēro dažādi priekšnoteikumi. Pēc personīgās pieredzes, ir grūti runāt, ja neesi sagatavojies un nezini neko par tēmu, par kuru jārunā un jāpārliecina klausītāji. Sagatavošanās galvenā sastāvdaļa ir skaidri apzināties savu mērķi, saturu un plānu, bet sagatavošanās veids un pakāpe atkarīga no apstākļiem, kā arī runātāja spējas atšķirt vispārējo no detaļām. …