Raksta anotācija:
Raksts ir par vienu no svarīgāko un aktuālo organizatoriskās psiholoģijas tēmu - par dažādiem pasaules praksē pielietotiem uzņēmuma komunikācijas sistēmas modeļiem. Plašāk rakstā ir apskatīti divi modeļi – japāņu un amerikāņu, jo tieši šie modeļi ir tie, kurus biežāk izmanto, bet visi pārējie ir sava veida atvasinājumi no šiem abiem. Ir aprakstīti abu modeļu rašanas priekšnoteikumi, kas lielākoties ir balstīti uz abu valstu vēsturisko pieredzi. Tiek formulētas abu modeļu galvenās domas un tiek secināts, ka kaut arī no pirmā acu uzmetiena abas pieejas liekas pilnīgi atsevišķas, galvenā doma abiem ir viena un tā pati. Tiek aprakstīti abu modeļu galvenie mērķi, atbildība un uzņēmuma orientācija pielietojot abus modeļus. Sīkāk ir aprakstīti galvenie motivatori un darba atmosfēra uzņēmumos, kas pielieto vienu vai citu iekšējas uzvedības modeli.…