Tas, kāpēc preces tiek pārdotas ar atlaidi ir dažādi faktori, sākot no uzņēmuma iekšējiem faktoriem kā uzņēmuma mārketinga plāna sastāvdaļa vai vienkārši reklāma līdz ārējiem faktoriem kā konkurētspējas faktoram.
Preču realizācijas stimulēšana ir īslaicīga preču pirkšanas un pārdošanas motivēšanas metožu izmantošana. Tai raksturīga:
dažādība – kuponi, atlaides, izpārdošanas, izspēles, loterijas u. c.;
īslaicīgums – kuponi derīgi īsā laikā, loterija notiek tikai vienā dienā u. tml.
Ja prece netiek pārdota gada laikā, tā vairs nav apgrozāmais līdzeklis, tekošajā gadā, un nenes uzņēmumam iecerētos ienākumus, kā arī nav pārliecības, ka šī prece būs pieprasīta nākošajā sezonā vai gadā, jo gan tehnoloģijas, gan mode nestāv uz vietas un viss tiek aizvietots ar jaunākiem modeļiem, tādējādi vecās preces ir jānoraksta zaudējumos, ko nevēlētos neviens uzņēmums. …