Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:202202
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 18.04.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 31 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija latviešu valodā    3
  Anotācija krievu valodā    4
  Anotācija angļu valodā    5
  Darbā izmantoto saīsinājumu saraksts    6
  Ievads    7
1.nodaļa  Uzņēmuma „TAPS” saimnieciskās un mārketinga darbības raksturojums    9
1.1.  Saimnieciskās darbības raksturojums    10
1.2.  Mārketinga darbības raksturojums    14
2.nodaļa  „TAPS” konkurētspējas kritēriji un to analīze    26
3.nodaļa  „TAPS” Konkurētspējas paaugstināšanas iespējas    46
3.1.  Kvalitātes vadības sistēmas ieviešana    46
3.2.  Klientu apkalpošanas procesa pilnveidošana    62
3.3.  Preces kvalitātes uzlabošana    66
Darba fragmentsAizvērt

Diplomdarbs - uzņēmuma „TAPS” konkurētspējas analīze. Diplomdarba mērķis - izanalizēt uzņēmuma „TAPS” konkurētspēju.
Darbā izvirzītie uzdevumi ir sekojoši :
1.Raksturot uzņēmuma „TAPS” saimniecisko un mārketinga darbību.
2.Noskaidrot „TAPS” konkurentus, konkurētspējas kritērijus un tos izanalizēt.
3.Izvērtēt galvenās konkurētspējas paaugstināšanas iespējas.
4.Izstrādāt priekšlikumus konkurētspējas paaugstināšanai.
Darba pirmajā nodaļā autore apskata uzņēmuma „TAPS” darbību un struktūras veidošanos. Darba otrajā nodaļā tiek analizēti uzņēmuma „TAPS” konkurētspējas kritēriji. Darba trešajā nodaļā autore apraksta konkurētspējas pilnveidošanas iespējas.
Nobeigumā, rezumējot izklāstīto, autore izdara secinājumus, kā arī, balstoties uz darbā veikto analīzi un izdarītajiem secinājumiem, izvirza priekšlikumus uzņēmuma efektīvākai konkurētspējai.
Lai nodrošinātu veiksmīgu uzņēmuma pastāvēšanu, ir vairāki priekšnoteikumi –jābūt izvēlētam labam pakalpojumam, spējai noteikt klienta vajadzības, jāizvēlas labs produkts. Tāpat ir svarīgi novērtēt iespējamos konkurentus, iespējamos piegādātājus, likumdošanu un citus faktorus, kas varētu ietekmēt uzņēmuma attīstību nākotnē, tātad jāizvērtē savs bizness kā no iekšpuses, tā no ārpuses. Lai uzsāktu uzņēmējdarbību, nepieciešama drosme ieguldīt savus līdzekļus mērķa sasniegšanā, „cīņā” ar konkurentiem. Vārds – uzņēmējdarbība - liecina, ka cilvēkam, kas veido uzņēmumu, ir jābūt uzņēmīgam. Uzņēmējam jāzina, ka uzņēmējdarbības vide nepārtraukti pārsteidz – draudi, iespējas. Lai uzņēmums izdzīvotu, visu laiku jāseko notiekošajām izmaiņām un savlaicīgi jāadaptējas pie tām. Uzņēmuma galvenais mērķis ir nodrošināt savus klientus ar kvalitatīvu produkciju.
Mēbeļu ražošanai Latvijā ir senas un labas tradīcijas. Līdz 1991. gadam mēbeļu ražošana bija viena no apjomīgākajām kokrūpniecības nozarēm. Latvijā ražoja standarta dizaina mēbeles pēc PSRS pasūtījuma, apmēram 10% no apjoma ražoja eksportam ārpus PSRS. Neskatoties uz lielo ražošanas apjomu, kvalificēto darbaspēku un tradīcijām, tehnoloģiju un produkcijas dizaina neatbilstība Eiropas tirgus prasībām bija cēlonis tam,ka 90 – to gadu sākumā mēbeļu ražošana gandrīz apstājās.
Atjaunojot valsts neatkarību un mainoties tirgus attiecībām, uzņēmīgi cilvēki dibināja uzņēmumus un ražotnes, kuras spēja izgatavot jaunajām prasībām atbilstošu produkciju. Investējot modernās tehnoloģijās, veiksmīgi turpina attīstīties mēbeļu ražošana.
Līdz ar iestāšanos Eiropas Savienībā, uzņēmumu skaita palielināšanos un būvniecības apjomu pieaugumu, Latvijā krasi pieaudzis pieprasījums pēc mēbelēm. Pieaugošos apjomos tiek ražotas arī mīkstās mēbeles. Saražoto mēbeļu kopējā vērtība kopš 1993.gada ir pieckāršojusies. Latvijā kopumā ir 455 mēbeļu ražošanas uzņēmumi, galvenokārt mazie un vidējie, kuros nodarbināti 13000 cilvēku. Pie šiem uzņēmumiem nav pieskaitītas zemnieku saimniecības, kuras arī nodarbojas ar mēbeļu izgatavošanu.
Būvniecība ir galvenais mēbeļu tirdzniecības dzinējspēks. Latvijas mēbeļniekiem pretī stāv konkurenti no Polijas un Lietuvas u.c. valstīm ar savām neapstrīdamajām priekšrocībām – lētāku darbaspēku un lieliem ražošanas apjomiem. Šajās valstīs ir lielas rūpnīcas, tāpēc tās ražo lielos daudzumos, un līdz ar to prece ir lētāka. Pircējiem brīvā tirgū vienmēr ir un būs alternatīvi risinājumi.
Konkurence un attiecības tirgū piespiež uzņēmējus pastāvīgi domāt par uzņēmuma darbības efektivitātes paaugstināšanu un peļņas maksimizēšanu.
Diplomdarba mērķis - izanalizēt uzņēmuma TAPS konkurētspēju. Darbā izvirzītie uzdevumi ir sekojoši :
1)raksturot uzņēmuma TAPS saimniecisko un mārketinga darbību;
2)noskaidrot TAPS konkurentus, konkurētspējas kritērijus un tos izanalizēt;
3)izvērtēt galvenās konkurētspējas paaugstināšanas iespējas;
4)izstrādāt priekšlikumus konkurētspējas paaugstināšanai.
Autore izvēlējās šo darba tēmu tāpēc, ka šis ir īstais brīdis, lai izvērtētu uzņēmuma konkurentus, to darbības virzienus, priekšrocības un trūkumus. Šis ir īstais brīdis, lai analizētu sasniegto un noskaidrotu uzņēmuma pašreizējo stāvokli tirgū starp konkurentiem. Šis ir tas laiks, kad, atskatoties uz paveikto, ir iespējams konstatēt trūkumus un veikt korekcijas uzņēmuma darbībā, lai nostiprinātu pozīcijas konkurences cīņā.…

Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties