Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:355290
 
Vērtējums:
Publicēts: 16.11.2021.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 1 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2011. - 2015. g.
2016. - 2020. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  ANNOTATION    3
  IEVADS    5
  SAĪSINĀJUMU UN NOSACĪTO APZĪMĒJUMU SARAKSTS    6
1.  TEORĒTISKĀ DAĻA    8
1.1.  Apkārtējās vides piesārņojums jūrniecības nozares dēļ    8
1.2.  Alternatīvas degvielas veidi    9
1.2.1.  Mazuts un FGE    9
1.2.2.  Ūdeņradis (H2)    12
1.2.3.  Metanols    17
1.2.4.  SDG (sašķidrinātā dabasgāze)    19
1.2.5.  SNG (sašķidrinātā naftas gāze)    23
1.2.6.  Biodegviela    26
1.2.7.  Elektrība (baterijās)    29
1.2.8.  Amonjaks    34
2.  PRAKTISKĀ DAĻA    38
2.1.  Alternatīvu degvielas veidu ietekmes uz apkārtējo vidi praktiskais novērtējums    39
2.1.tab.  Alternatīvu degvielas veidu ietekme uz apkārtējo vidi    39
  SECINĀJUMI    51
  PRIEKŠLIKUMI    54
  BIBLIOGRĀFISKO NORĀŽU SARAKSTS    55
  PIELIKUMI    57
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI
Teorētiski un praktiski izanalizējot visus bakalaura darbā minētos alternatīvus degvielas īpašības, proti, mazutu un FGE, metanolu, sašķidrināto dabasgāzi, sašķidrināto naftas gāzi, biodegvielu un elektrību, to ietekmi uz apkārtējo vidi un salīdzinot tos ar ūdeņraža īpašībām, darba autors ir secinājis, ka hipotēze ir apstiprinājusies.
Ūdeņraža degvielas pielietošana jūras transportā nākotnē mazinās negatīvo degvielas un kuģa ietekmi uz apkārtējo vidi, jo ūdeņradis nerada nekādas CO2 emisijas un varētu likvidēt NOx, SOx un cieto daļiņu emisijas no kuģiem. Ar ūdeņradi darbināmi iekšdedzes dzinēji izmantošanai jūrā varētu arī samazināt SEG emisijas, savukārt no NOx emisijas nevar izvairīties, lietojot iekšdedzes dzinējus.
Mazuts un FGE: 2020. gada sēra vāciņam atbilstošās parastās degvielas labi darbojas lielākajā daļā parametru, tās ir labi pazīstamas un plaši izmantotas degvielas. Pastāv zināmas bažas par šo degvielu pieejamību pēc 2020. gada, taču salīdzinājumā ar alternatīvajām degvielām to pieejamība joprojām būs ievērojami labāka. Galvenais šo degvielu izmantošanas trūkums ir sliktais ekoloģiskais raksturojums. Būs investīciju un ekspluatācijas izmaksas, izmantojot skruberus, taču tās ir zemas salīdzinājumā ar alternatīvo degvielu izmaksām.
Ūdeņradis: ūdeņraža galvenā priekšrocība ir iespēja būt nulles emisijas degvielai, ja to ražo no atjaunojamiem enerģijas avotiem. Turklāt turpmākā ūdeņraža ražošanas jauda labi sader ar paredzamo enerģijas pāreju uz atjaunojamās enerģijas ražošanu uz sauszemes. Vissvarīgākās ūdeņraža problēmas ir degvielas uzpildes infrastruktūras izmaksas un trūkums. Ūdeņradi galvenokārt ražos no dabasgāzes, līdz pāreja uz atjaunojamās enerģijas ražošanu ir labi noritējusi. Tomēr jūrniecības projekti, kas izvēlas ūdeņradi, var nodrošināt no atjaunojamiem enerģijas avotiem ražota ūdeņraža izmantošanu (un veicināt ražošanas palielināšanos) uz augstāku izmaksu un, iespējams, lēnākas izmantošanas rēķina. Vēl viena galvenā ūdeņraža problēma ir tā pielietojamība. Tas ierobežo kuģu segmentus, kuros ūdeņradi var ievērojami izmantot.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −8,98 €
Materiālu komplekts Nr. 1388821
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties