Diplomdarbs
Tehnoloģijas
Transports, sakari
Skolas Web serveris ka macību - informatīvais resurss-
Skolas Web serveris ka macību - informatīvais resurss
Novērtēts!
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 7 | |
1.nodaļa. | Skolas datorvide | 10 |
1.1. | Datorvide skolā | 10 |
1.1.1. | Skolas datorvides struktūra | 12 |
1.1.2. | Skolas datorvides izveide | 14 |
1.2. | Skolas datorcentrs | 16 |
1.3. | Skolas Web servera pamatuzdevums un iespējas | 21 |
1.3.1. | Pamatprasības Web serverim | 24 |
2.nodaļa. | Web serveris | 29 |
2.1. | Arhitektūra klients-serveris | 29 |
2.2. | Internets | 31 |
2.2.1. | Internet pamatservisi | 35 |
2.3. | WWW | 40 |
2.3.1. | WWW vēsture | 42 |
2.3.2. | Kas ir Web pamatā? | 45 |
2.4. | Web serveris | 48 |
2.4.1. | Aparatūras konfigurācijas izvēle | 49 |
2.4.2. | Operāciju sistēmas | 51 |
2.4.3. | Web servera programmatūras salīdzinošie raksturlielumi | 55 |
2.4.4. | MS IIS 3.0 iespējas un komponentes | 60 |
3.nodaļa. | Skolas Web servera uzstādīšana uz Microsoft Internet Information Server bāzes | 69 |
3.1. | Microsoft IIS 3.0. uzstādīšana un noregulēšana | 69 |
3.2. | Web servera administrēšana no Microsoft IIS 3.0. | 72 |
3.3. | Skolas Web servera informatīva piepildījuma un uzturēšanas struktūra | 78 |
3.4. | Rēzeknes 6.vidusskolas Web serveris | 81 |
3.5. | Web servera reģistrācija | 84 |
Nobeigums | 86 | |
Literatūras un avotu saraksts | 89 |
Ievads.
Šodien sakarā ar demokrātijas attīstību mūsu valstī pieaug informācijas daudzums, ko var iegūt ikviens. Tādēļ arvien lielāku nozīmi katram cilvēkam iegūst informācija, kas tiek analizēta un salīdzināta, un tehnoloģijas, kas to sekmīgi veic (datori, programmatūra utt.). To izmanto gandrīz katrā nozarē, tādēļ mums jārūpējas, lai bērns jau skolā to varētu pilnvērtīgi apgūt un lai nākotnē tas neradītu viņam problēmas darba tirgū. Tādēļ tik aktuāla ir skolu un visas izglītības sistēmas informatizācija.
(A.Priekulis, IZM valsts sekretārs, LatSTE’98, Ogrē)
1997.gada 13.jūnijā Latvijas Republikas Izglītības un zinātnes ministrija (LR IZM) un Latvijas Universitāte noslēdza līgumu “Par Latvijas izglītības informatizācijas sistēmas izveidi”. Izveides projekta mērķis ir veidot informācijas sabiedrību, izmantojot jaunākos informācijas tehnikas sasniegumus un kvalitatīvi uzlabot visu Latvijas izglītības sistēmu. Informatizācija skars izglītības sistēmas infrastruktūru un visas izglītības sistēmas funkcijas: izglītošanu, pārvaldi, informatīvo servisu. Informatizācijas gaitā izglītības sistēmā tiks ieviestas modernākas informatīvās tehnoloģijas: metodes, datori, datortīkli, programmatūra utt. Tās neaizstās cilvēku, bet sniegs tam kvalitatīvi jaunas iespējas. Informatizācijas procesā tiek ievērots princips “tehniku kopā ar pielietojumam apmācītu lietotāju”, tas ir, jābūt skaidrībai, kādā veidā tehnika tiks izmantota izglītības procesā. Izglītības informatizācija skars visu Latvijas teritoriju, visas izglītības pakāpes un visus izglītības sistēmas līmeņus: skolas, skolu valdes un LR IZM. Izglītības informatizācijas sistēmas izveides projekts tiks realizēts laika posmā no 1997.gada līdz 2000.gadam. 1997.gadu var raksturot kā pilotfāzi. 1998.gadā notika reģionālo centru informatizācija, bet tagad, 1999.gadā, notiek plaša skolu informatizācija. Informatizācijas tempus noteiks valsts investētā un piesaistītā finansējuma apjoms, kā arī pilsētas un rajona pašvaldību atbalsts.
Sakarā ar to aktuāls kļūst jautājums par skolas tehnoloģisko un informatīvo resursu izmantošanu, kā arī par iespējamajiem variantiem šos resursus integrēt skolās izglītošanas procesā. Atbildes uz šiem jautājumiem dos iespēju efektīvi un racionāli izmantot lielo datortehnoloģiju potenciālu. Bet viskardinālākā iespēja ir tā, ka skolās tiks izveidota kvalitatīvi cita, salīdzinot ar pastāvošo, informatīvi izglītojošā vide - skolas datorvide. Datorvides struktūras pamatā ir skolēnu izglītošanas stratēģiju daudzveidības princips, tas ir, vienlaicīgi, vienā tempā un izmantojot vienu vērtēšanas sistēmu mācību materiāla izmantošanas gaitā skolēniem, neizejot ārpus skolas izglītošanas spējām, parādās plaša iespēja izvēlēties ceļu papildināt zināšanas mācību priekšmetos un pašmācības ceļā. Pie tam tiek nodrošināta ne tikai individuāla skolēna darbs ar apmācošo programmu, kas nodrošina zināšanu apkopošanu un korekciju, jaunu programmrīku apguvi (īpaši multimediju sistēmas), skolas izdevumu salikšanu, bet arī attālu datu bāžu datu meklēšanu un izmantošanu, darbu pie telekomunikāciju projektiem.
Lai nodrošinātu datorvides darbspēju, būtu jāizveido skolas datorcentrs, kas nodarbotos ar administrēšanas un apkopes funkcijām. Viens no galvenajiem šī centra uzdevumiem ir skolas Web servera izveide un tā funkcionēšanas nodrošināšana, kas palīdzētu risināt daudzas pedagoģiskus un administratīvus uzdevumus.
Izpētes mērķi dotajā maģistratūras darbā :
1. izstrādāt skolas datorcentra modeli, kas nodrošinātu skolas datorvides funkcionēšanu,
2. apskatīt Web servera kā izglītojoši informatīva resursa izveidošanas un funkcionēšanas pamatus.
Izpētes priekšmets - skolas datorvides organizācijas pētīšana un skolas Web servera izveidošana, kas ir orientēts izglītojoši informatīvām funkcijām.
Izpētes objekts - Rēzeknes 6.vidusskolas datorvide.
Dotajā pētījumā kā hipotēze tiek izvirzīts piedāvājums:
• izmantot skolas datorcentru skolas datorvides organizatoriskām un administratīvām funkcijām,
• izmantot skolas Web serveri kā izglītojoši informatīvu resursu.
Izpētes uzdevumi:
1. Teorētiskie - izstrādāt skolas datorvides un skolas Web servera organizācijas koncepciju.
2. Praktiskie - organizēt skolas datorcentra darbu un izveidot skolas Web serveri.
3. Interpretācijas - interpretācijas rezultātu un rekomendāciju izstrāde praktiskai lietošanai.
Aktualitāte dotajai izpētei sekojoša, ka maģistra darba izstrādes gaitā sakopota informācija par skolu datorcentru struktūru, izstrādātas dažās rekomendācijas sekmīgai skolas informatizācijai.
Praktiskā nozīme - izmantojot pētījuma gaitā iegūtos datus, izveidots Rēzeknes 6.vidusskolas datorcentrs un Web serveris.
…
Speciāls paldies http://www.tempus.dpu.lv un P.Drozdovam personīgi Nodots: DPU, P.Drozdovs. Pētijuma priekšmets: skolas datorvides organizācijas petīšana un skolas Web servera izveidošana, kas ir orientēts izglitojoši informatīvām funkcijām.
1999.g.
-
Apvedceļa "Rītiņi - Greiškāni" projekts Rēzeknes pilsētas vides kvalitātes nodrošināšanai
Diplomdarbs65 Bioloģija, Dabas aizsardzība, Transports, sakari
- Mobilo sakaru attīstība Latvijā
- Skolas Web serveris ka macību - informatīvais resurss
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Latvijas Republikas tranzītpakalpojumu tirgus analīze
Diplomdarbs augstskolai52
-
Apvedceļa "Rītiņi - Greiškāni" projekts Rēzeknes pilsētas vides kvalitātes nodrošināšanai
Diplomdarbs augstskolai65
Novērtēts! -
Maršrutēšanas protokolu RIP un OSPF salīdzinājums
Diplomdarbs augstskolai76
Novērtēts! -
Pārvadājumu organizēšana uzņēmumā SIA "Euro Baltic Trans"
Diplomdarbs augstskolai38
Novērtēts! -
Virtuālie privātie tīkli
Diplomdarbs augstskolai53
Novērtēts!