Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:588658
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 25.05.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 35 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija    3
  Annotation    4
  Ievads    5
1.  Pasta nozares raksturojums Latvijā    7
1.1.  Pasta nozares būtība, pamatprincipi un mērķi    7
1.2.  Pasta nozares vēsture    8
1.3.  Pasta nozares juridiskā regulēšana    12
1.4.  Juridiska rakstura problēmas pasta nozares attīstībā    14
1.5.  Pasta nozares reālā situācija    16
2.  VAS „Latvijas Pasts” raksturojums    22
2.1.  Uzņēmuma darbības raksturojums    22
2.1.1.  Pamatinformācija par uzņēmumu    22
2.1.2.  Uzņēmuma vadība un personāls    23
2.1.3.  Uzņēmuma īpašuma struktūra    25
2.1.5.  Uzņēmuma darbību pārraugošās institūcijas    27
1.1.5.  Uzņēmuma dalība starptautiskajās organizācijās    30
2.2.  Uzņēmuma pakalpojumu vispārējs raksturojums    32
2.2.1.  Pakalpojuma klāsta iedalījums pa nozarēm    32
2.2.2.  Pakalpojumu nozaru raksturojums    34
2.3.  Pasta simbols - vēstule    56
2.4.  Uzņēmuma aktuālāko problēmu apskats    59
2.5.  Uzņēmuma tuvākās nākotnes ieceres, plāni un projekti    63
3.  Elektronikas gadsimta jaunums - elektroniskais pasts    67
3.1.  Interneta jēdziens, tā juridiskā regulēšana    67
3.2.  Interneta pakalpojumu tirgus Latvijā    70
3.3.  Elektroniskā pasta būtība    72
3.4.  Elektroniskā pasta attīstība pasaulē un Latvijā    75
3.5.  Elektroniskā pasta priekšrocības un trūkumi    78
3.6.  Elektroniskā pasta salīdzinājums ar tradicionālo pastu    80
  Secinājumi    82
  Izmantoto avotu saraksts    86
Darba fragmentsAizvērt

Pasts 21. gadsimtā, kad strauji attīstās informācijas tehnoloģijas un saskarsme cilvēku starpā kļūst arvien bezpersoniskāka, neskatoties uz modernizācijas procesu un pieaugošo piedāvāto pakalpojumu klāstu, saglabā cilvēcisko komunikāciju, kā arī operē ar materiālām sava laika liecībām. Vēsturiskās attīstības gaitā pasta funkcijas paplašinājušās no korespondences un naudas nogādāšanas adresātam līdz ļoti plašam pakalpojumu klāstam mūsdienās.
Pasta pakalpojumu tīklam un pasta pakalpojumiem ir liela nozīme citu ekonomikas sektoru efektīva darba nodrošināšanā un attīstībā nākotnē, kā arī arvien pieaug to loma komercdarbības, kultūras, izglītības un sabiedrības attīstībā. Neskatoties uz milzīgo tehnoloģisko progresu, pasta tīkls joprojām ir lielākais un blīvākais pasaulē. Ļoti svarīga ir pasta pakalpojumu loma komunikāciju attīstībā, ne tikai informācijas apmaiņas jomā, bet arī sociālās vienotības saglabāšanā un nodrošināšanā.
Darbā lielāka uzmanība tiek veltīta tādam pasta pakalpojuma veidam kā pasta sūtījumi un tieši vēstules. Vēstule ir pasta simbols gan vēsturiskā, gan modernā skatījumā, tā simbolizē ļoti personisku saiti starp cilvēkiem, kā arī akcentē pasta kā pakalpojumu sniedzēja funkciju. Mūsdienās, kad ļoti strauji attīstās arī informāciju tehnoloģijas un internets, pastāv arī vēstuļu sūtīšanas iespējas interneta tīklā, tā sauktās e-pasta vēstules. Abiem šiem vēstuļu veidiem ir daudz kopīgu, bet tajā pat laikā arī daudz atšķirīgu iezīmju un iespēju.
Darba mērķis – analizējot pieejamos informācijas avotus izpētīt pasta nozares būtību, attīstību un sniegtos pakalpojumus, kā arī sniegt ieskatu par citām mūsdienīgām vēstuļu sūtīšanas iespējām.
Darba hipotēze: arvien straujāk attīstoties internetam un elektroniskajam pastam, tradicionālās vēstules tiek nosūtītas mazākos apjomos.
Darba galvenie uzdevumi ir:
1.teorētiski izpētīt Latvijas pasta nozares būtību, pamatprincipus un mērķus;
2.hronoloģiski parādīt Latvijas pasta nozares vēsturisko attīstības gaitu;
3.izpētīt LR un starptautiskos normatīvos aktus pasta nozares jomā;
4.sniegt ieskatu par pasta nozares reālo situāciju valstī;
5.raksturot galvenos pasta pakalpojumu veidus un apskatīt pēdējo gadu statistikas datus par šo pakalpojumu veidu pieprasījumu;
6.noskaidrot, kā pēdējos gados ir mainījušās pasta vēstuļu nosūtīšanas tradīcijas Latvijā;
7.sniegt nelielu ieskatu par VAS „Latvijas Pasts” aktuālākajām problēmām;
8.noskaidrot, kādi ir VAS „Latvijas Pasts” tuvākās nākotnes attīstības plāni un ieceres;
9.izpētīt elektroniskā pasta attīstību un izplatību Latvijā;
10.salīdzināt pasta vēstules un elektroniskās vēstules kopīgās un atšķirīgās iezīmes.
VAS „Latvijas Pasts” ir vienīgais uzņēmums, kuram ir izsniegta individuālā licence universālo pasta pakalpojumu sniegšanai, pārējiem - vispārējās atļaujas citiem pakalpojumiem. Pārējie pasta nozares uzņēmumi pārsvarā nodarbojas ar eksprespastu un kravu pārsūtīšanu. Jau 375 gadus pasta nozare Latvijā un VAS „Latvijas Pasts” ir kā vienots jēdziens, tādējādi, izpētot šī uzņēmuma pakalpojumus un vēsturi, var gūt pilnvērtīgu priekšstatu par to, kā laika gaitā ir attīstījusies un kāda ir mūsdienu reālā situācija pasta nozarē Latvijā kopumā.
Darbā iekļautie statistikas dati apskatīti par laika posmu no 2003.gada līdz 2006.gadam. Statistikas dati par 2007.gadu vēl nav atrodami publicētā veidā.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −42,96 €
Materiālu komplekts Nr. 1229361
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties