Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
  • Kustību rotaļa - ritma izjūtas attīstības sekmētāja pirmsskolas vecākā vecuma bērniem

     

    Referāts41 Pedagoģija

6,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:996982
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 28.10.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 42 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Ritma izjūta – muzikālās dzirdes svarīgs komponents    5
2.  Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības raksturojums    11
3.  Rotaļu nozīme bērna attīstībā    18
3.1.  Kustību rotaļa – bērna aktīvās darbības veids    22
3.2.  Kustību rotaļu izmantošanas iespējas ritma izjūtas sekmēšana    28
4.  Bērnu ritmizēšanas izpausmes PII „Pūcīte”    32
  Secinājumi    42
  Izmantotās literatūras saraksts    44
Darba fragmentsAizvērt

Ievads

Muzikālā audzināšana ir universāls audzināšanas veids, jo tai ir milzīga ietekme uz bērnu emocionālo attīstību, kā arī lielā mērā tā saistās ar izziņas procesiem. Mūzikā ir ne tikai emocijas, bet arī liela ideju, fantāzijas un tēlu pasaule, kas saistās ar bērnu radošuma attīstību. Arī ritma izjūtas sekmēšana pieder pie pirmsskolas izglītības programmas mūzikas nodarbības uzdevumiem.
Bērni ar ritmu sastopas visā savā ikdienā, tomēr bieži to pat neapzinās vai nepievērš tam pienācīgu uzmanību. Ritms bērniem izpaužas visapkārt. Bērni vēro ritmiskas izmaiņas dabā, arī cilvēka daba pati no sevis ir ritmiska: sirdspuksti, elpošana. Bērni runā, klausās dzirdēto un veic kustības noteiktā ritmā.
Neaizstājams palīgs bērna ritma izjūtas veicināšanā ir tieši kustību rotaļa, jo rotaļa ir galvenais darbības veids pirmsskolas vecumā, savukārt bērna attīstība notiek darbībā.
Muzikāli ritmiskās rotaļas un spēles izraisa bērnos prieku, tās labvēlīgi ietekmē vispārējo bērna attīstību.
Pateicoties kustību rotaļu daudzpusībai, bērnā paplašinās zināšanas par apkārtējo pasauli, kā arī attīstās ritma izjūta un spējas radoši un bez aizspriedumiem lietot savu ķermeni.
Kustību rotaļas un ritmiskie vingrinājumi veicina bērna apķērības un prāta attīstību, jo bērnam ķermenis ir jāvirza uz ritmiskām darbībām.
S. Grasmane atzīst, ka mūzika ir viens no tiem mākslas veidiem, kas visdaudzveidīgāk attēlo cilvēka emocionālo dzīvi. Mūzika ir arī tā, kura šīs emocijas modelē, rada vienas vai otras noskaņas, izjūtas cilvēkā [7,18].
Tā kā rotaļa ir pirmsskolas vecuma bērnam vissaprotamākais, interesantākais darbības veids, tad no skolotāja ir atkarīgs, vai rotaļa veicinās bērna attīstību. Kustību rotaļas ir jāprot prasmīgi pielietot, iepazīstinot un veidojot dažādas iemaņas, kur viena no tām ir ritma izjūtas attīstīšana.
Savā izstrādātajā bakalaura darbā, pētīju attiecīgā vecumposma attīstības likumsakarības balstoties uz G. Svences, A. Ļubļinskas darbiem, kā arī dažāda veida metodisko literatūru, lai iepazītos ar atziņām par ritma izjūtas nozīmi bērna attīstībā. Šīs atziņas gūtas no dažādu autoru darbiem. No teorētiskajiem pārstāvjiem iepazinu I. Surudas, L. Jērcumas, M. Bičukas, S. Grasmanes, N. Pagrabas darbus. Praktiskos ieteikumus vairāk iepazinu caur V. Apares, S. Kvieses, L. Rozītes, I. Rožiskas, S. Pugačas atziņām. Lai izzinātu dažādas atziņas par kustību rotaļu, kā bērna attīstītāju, pētīju pedagoģisko literatūru par rotaļu nozīmi bērnu attīstībā un par kustību rotaļu apguves iespējām. Par šo tēmu rakstīja D. Dzintere, J. Grants, J. Udaļcova.
Tomēr tieši par kustību rotaļu izmantošanas iespējām, bērna ritma izjūtas attīstības veicināšanai mūzikas nodarbībās ir nepietiekams informācijas daudzums. Kustību rotaļas panākumi ritma izjūtas attīstības sekmēšanai atkarīgi ne tikai no tā, cik pati rotaļa saistoša, bet stipri vien arī no rotaļas vadītāja kompetences. Tādēļ mans bakalaura darba temats ir: „Kustību rotaļa - ritma izjūtas attīstības sekmētāja pirmsskolas vecākā vecuma bērniem”.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −4,98 €
Materiālu komplekts Nr. 1147726
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties