Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
5,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:951709
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 30.01.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 11 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    3
1.  PRIEKŠVĀRDS    4
2.  TĒMAS    8
2.1.  Laikmets, sabiedrība    8
2.1.1.  Sieviete    10
2.2.  Skaistums    13
2.3.  Māksla    15
2.3.1.  Mākslinieks    18
2.4.  Bauda    19
2.4.1.  Hedonisms    22
3.  TĒLI    24
3.1.  Dorians Grejs    24
3.2.  Bazils Holvards    27
3.3.  Lords Henrijs Votons    29
3.4.  Sibilla Veina    31
  KOPSAVILKUMS    33
  ANOTĀCIJA    34
  AVOTU UN LITERATŪRAS SARAKSTS    35
Darba fragmentsAizvērt

Oskara Vailda romāna “Doriana Greja ģīmetne” priekšvārds literatūrkritikā nereti tiek dēvēts par mākslas un literatūras estēticisma virziena manifestu. Priekšvārds satur 33 tēzes par mākslu, atspoguļojot O.Vailda estētiskos priekšstatus par mākslas jēgu, kritiku, derīgumu, radītāju(mākslinieku) un morāli.
Priekšvārdā norādīts, ka mākslas darbs ir daiļa lieta („Mākslinieks ir skaistu lietu radītājs” ), kurā māksliniekam ir jānoklusē sevi, bet jāatklāj pati māksla(„Atklāt sevi un apslēpt mākslinieku – tāds ir mākslas nolūks” ). Mākslas jēga ir skaistums(„Taču izredzētie ir tie, kas skaistumā redz vienīgi Skaistumu” ) un tas ir vienīgais, ko māksliniekam ar mākslas darba palīdzību ir jārada.
Kritiķis ir tas, kurš meklē jaunus iespaidus no mākslas darba, papildinot jau esošos iespaidus ar jauniem („Kritiķis ir tas, kas jaunā veidā, vai ar jauniem līdzekļiem spēj sniegt savu iespaidu no daiļā” ). Savukārt “ieskatu dažādība par mākslas darbu norāda, ka tajā ir kaut kas jauns, sarežģīts un nozīmīgs” . Ja kritiķu iespaidi un ieskatu dažādība no mākslas darba ir pretrunīga, tad mākslinieks ir bijis saskaņā ar sevi . Jo, noklusējot sevi un atklājot vienīgi mākslu(skaisto), mākslinieks rada kompleksi vienotu darbu, par kura simbolismu ir tik pat kā neiespējami spriest. Cenšanās saskatīt mākslas darbā simbolus ir risks, tāpat kā risks ir tos atklāt, jo māksliniekam ir jārada darbs neatklājoties pašam, bet ar simboliem viņš riskē būt atklāts .…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties