Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
2,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:938558
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 18.09.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 9 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
5.  Organizācijas un to kultūra    4
1.1.  Organizācijas kultūra    4
1.2.  Organizācijas kultūras līmeņi un tipi    5
2.  Organizācijas kultūra uzņēmumā „Google”    8
2.1.  Organizācijas kultūras ietekmējošie faktori uzņēmumā „Google”    8
2.2.  Google organizācijas kultūras izvērtējums    10
  Izmantotā literatūra    12
Darba fragmentsAizvērt

Pēc teorijā aprakstītā var piekrist amerikāņu pētniekiem T. Dīlam un A.Kenedijam, ka viens uzņēmums var piederēt pie vairākiem organizācijas kultūras raksturojumiem. Pēc pētnieku noteiktajiem organizācijas kultūras tipiem uzņēmumā Google autore identificē iezīmes no „Ašo zēnu” kultūras, kā individuālismu, jo katrs Google darbinieks var pievērsties kādam sevis izdomātam projektam un vēlāk to pierādīt un ieviest Google produktu darbībā. Google pastāv arī iezīmes no „Augsto likmju” kultūras, kā nākotnes ieguldījumi un augsta produktu kvalitāte.
Google 20 % likums ir labs darbinieku motivējošs faktors un organizācijas kultūras iezīme, jo kā jebkuram cilvēkam, katrā mīt kaut kas no radošuma. Google nodrošina, ka darbinieki ne tikai iedziļinās savos darba pienākumos un sāk domāt šauri tikai par savu darba pienākuma problēmu, bet viņiem pašiem ir iespēja radoši pielietot savas zināšanas un veikt kādu projektu pēc izvēles. Tā kā lielākā daļa Google darbinieku ir inženieri – programmētāji, tāpat kā Google vadītāji, tad tas jāmin kā veicinošs faktors sapratnei vienam pret otru.

Kā visas lietas, kas ir unikālas, visticamāk šādu organizācijas kultūras modeli nav iespējams atkārtot nevienā citā pasaules uzņēmumā. Ja skatāmies Latvijas līmenī, tad, autoresprāt, Latvijā šāda Google tipa uzņēmuma kultūra visticamāk novērsīs darbiniekus no tiešajiem uzdevumiem nekā motivēs tos darboties. Neskatoties uz to Google ir biroji vairāk nekā 40 valstīs visā pasaulē un visur tiek nodrošināta šāda brīva uzņēmuma kultūra.
Google vadītāji pavisam vienkārši grib nodrošināt uzņēmumā tādu kultūru, kas pašiem šķiet vislabākā un kādā pašiem gribas strādāt. Šis ir pamatnosacījums arī no teorijā apskatītā, ka kultūras veidošana ir liela vadītāju kompetence, ko Google veiksmīgi īsteno.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −4,98 €
Materiālu komplekts Nr. 1333941
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties