Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
5,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:932963
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 09.05.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 45 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku pētījumi par valodas attīstību    5
1.1.  Valodas vispārīgs raksturojums    5
1.2.  Valodas raksturojums jaunākajā pirmsskolas vecumā    7
1.3.  Valodas attīstības iespējas PII ar angļu valodu kā otro sarunvalodu    10
  Secinājumi    19
2.  Pedagoģisko paņēmienu izstrāde valodas attīstībai agrīnās bērnības posmā    20
2.2.  Situācijas analīze privātajā PII „X”    24
2.3.  Kritēriju izstrāde valodas attīstības konstatācijai PII ar angļu valodu kā otro sarunvalodu    26
2.4.  Ieteikumu izstrāde pirmsskolas skolotājiem bērnu valodas attīstības veicināšanai    29
  Secinājumi    35
  Secinājumi    36
  Literatūra un izmantotie avoti    37
  Pielikumi    39
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
Izcila pirmsskolas izglītība katram bērnam ir mērķis, kuru vēlas sasniegt katra pirmsskolas izglītības skolotāja. Pasaulei kļūstot arvien kosmopolītiskākai, arvien biežāk skolotāji saskaras ar bērniem no dažādām pasaules valstīm. Arī Latvijā šobrīd ir palielinājies to bērnu skaits, kuru dzimtā valoda nav latviešu valoda.
ESL programma mūsdienu multikulturālajā pasaulē ir ārkārtīgi nozīmīga. Tā palīdz integrēties jebkurā pasaules valstī bērniem, kuru vecāki bieži pārceļas no vienas valsts uz otru, darba komandējumu dēļ, vai labākas dzīves meklējumos.
Bieži vien ESL tiek jaukta ar bilingvālo apmācību, kaut gan tās ir divas absolūti atšķirīgas mācību programmas. Bilingvālā apmācības programmā tiek vienlaicīgi izmantotas gan dzimtā, gan svešvaloda. ESL pirmsskolā bērns tiek „iemests” bieži vien absolūti svešas valodas un kultūras vidē, lai nu „peld un ķepurojas” kā grib. Metodes, kuras tiek pielietotas bilingvālā pirmsskolas izglītības iestādē, ESL apmācībā nederēs. Atļaušos apgalvot, ka bilingvālā apmācība jaunākajā pirmsskolas vecumā ir stipri vieglāka, nekā ESL. ESL pedagogi savā praksē saskaras ar bērniem no valstīm, kuru valodu viņi nepārzina. Adaptācijas periods tik agrīnā vecumā svešas valodas vidē, kur pedagogs var raudošu vai niķīgu mazuli nomierināt tikai ar apskāvienu, maigu un mierinošu balss tembru ir smags gan mazuļiem, gan viņu skolotājiem un auklītēm.
Cik man zināms, Latvijā neapmāca ESL pedagogus, arī grāmatu par šo apmācību ir maz, un skolotājām bieži vien nākas izmantot interneta materiālus, ESL pedagogu forumus, interneta vietnes. Tomēr, kā jau iepriekš minēju, mūsdienu pasaulē pēc šīs programmas rodas arvien lielāks pieprasījums. Tieši tāpēc man šī programma šķiet tik ļoti interesanta un pētāma.

Redakcijas piezīmeAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties