Tirgus ekonomikā katra firma darbojas konkurences apstākļos. Ir svarīgi rūpīgi izpētīt un izanalizēt konkurences vidi, kurā darbojas attiecīgā firma. Konkurences vide satur faktorus, kas ir būtiski katram uzņēmumam attiecīgajā nozarē. Konkurences vides analīze katram uzņēmuma ir tieši saistīta ar konkurences novērtēšanu attiecīgajā nozarē.
Konkurence ir uzņēmuma stratēģija un ekonomiski patstāvīgu uzņēmumu sacensība, kas efektīvi ierobežo atsevišķu uzņēmēju spēju ietekmēt vispārējās preču apgrozības apstākļus un veicina preču ražošanu un pakalpojumu sniegšanu atbilstoši pieprasījumam.
Konkurence ir ekonomiska sacensība, sarežģīts ekonomiskās uzvedības mehānisms starp diviem vai vairākiem tirgus dalībniekiem, kas sacenšas viena veida vai aizstājamu precu ražošanā vai realizācijā.1 Tās aptver attiecības starp uzņēmējiem un patērētājiem. Valstīs, kur ir tirgus ekonomika, strīdas par cenas ,kvalitāti beidzās patērētāju labā, bet patērētājus arī var uzspiest pirkt kādu preci.
Konkurence:
sekmē preču un pakalpojumu daudzveidības un kvalitātes paaugstināšanu
veicina izmaksu samazināšanos un nodrošina resursu efektīvu izmantošanu
stimulē jauninājumu ieviešanu ražošanā
konkurence nodrošina zemāko iespējamo cenu, patērētājs tādējādi nokļūst pie brīviem naudas līdzekļiem
konkurence nodrošina taisnīgumu. Neefektīvi tirgus dalībnieki tiek „izmesti” no tirgus, kamēr efektīvi un ilgtermiņā domājoši dalībnieki gūst peļņu
konkurence nodrošina rīcības brīvību. Pircējs ir brīvs savā izvēlē. Uzņēmējs var brīvi organizēt savu komercdarbību.2
Cenu konkurence – konkurences izplatītākā forma. Firmas cenšas, ņemot vērā citu tirgus dalībnieku piedāvātās cenas, savas cenas noteikt pēc iespējas zemākas.
…
Tirgus ekonomikā katra firma darbojas konkurences apstākļos. Ir svarīgi rūpīgi izpētīt un izanalizēt konkurences vidi, kurā darbojas attiecīgā firma. Konkurences vide satur faktorus, kas ir būtiski katram uzņēmumam attiecīgajā nozarē. Konkurences vides analīze katram uzņēmuma ir tieši saistīta ar konkurences novērtēšanu attiecīgajā nozarē. Konkurence ir uzņēmuma stratēģija un ekonomiski patstāvīgu uzņēmumu sacensība, kas efektīvi ierobežo atsevišķu uzņēmēju spēju ietekmēt vispārējās preču apgrozības apstākļus un veicina preču ražošanu un pakalpojumu sniegšanu atbilstoši pieprasījumam. Konkurence ir ekonomiska sacensība, sarežģīts ekonomiskās uzvedības mehānisms starp diviem vai vairākiem tirgus dalībniekiem, kas sacenšas viena veida vai aizstājamu precu ražošanā vai realizācijā. Tās aptver attiecības starp uzņēmējiem un patērētājiem. Valstīs, kur ir tirgus ekonomika, strīdas par cenas ,kvalitāti beidzās patērētāju labā, bet patērētājus arī var uzspiest pirkt kādu preci. Konkurence: sekmē preču un pakalpojumu daudzveidības un kvalitātes paaugstināšanu veicina izmaksu samazināšanos un nodrošina resursu efektīvu izmantošanu stimulē jauninājumu ieviešanu ražošanā konkurence nodrošina zemāko iespējamo cenu, patērētājs tādējādi nokļūst pie brīviem naudas līdzekļiem konkurence nodrošina taisnīgumu. Neefektīvi tirgus dalībnieki tiek „izmesti” no tirgus, kamēr efektīvi un ilgtermiņā domājoši dalībnieki gūst peļņu konkurence nodrošina rīcības brīvību. Pircējs ir brīvs savā izvēlē. Uzņēmējs var brīvi organizēt savu komercdarbību. Cenu konkurence – konkurences izplatītākā forma. Firmas cenšas, ņemot vērā citu tirgus dalībnieku piedāvātās cenas, savas cenas noteikt pēc iespējas zemākas Ārpuscenas konkurence – konkurences veidi, kas neietver sevī tiešu cenu sacensību. Firmas var konkurēt, piemēram: izmantojot firmas zīmes (zīmolus) un ar tirgzinību kompleksa palīdzību padarot tās atpazīstamas izmantojot pievilcīgu iesaiņojumu piedāvājot patērētājiem labā nozīmē atšķirīgus pakalpojumus izmantojot akcijas un izpārdošanas nodrošinot klientam pievilcīgākus norēķināšanās mehānismus u.c. Konkurences veidi: 1.) pilnīgā konkurence; 2.) monopols un monopsons; 3.) oligopols un oligopsons; 4.) monopolistiskā konkurence.
- Konkurence globalizācijas apstākļos
- Konkurence globalizācijas apstākļos
- Starptautiskās un iekšpolitikas mijiedarbība brīvā tirgus apstākļos
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Konkurence globalizācijas apstākļos
Konspekts augstskolai3
-
Starptautiskās un iekšpolitikas mijiedarbība brīvā tirgus apstākļos
Konspekts augstskolai3
-
Globalizācijas ekonomiskie aspekti
Konspekts augstskolai4
-
Tirgus konkurence
Konspekts augstskolai4
-
Kapitālisma attīstība Eiropā un ASV. Brīvās konkurences sistēma
Konspekts augstskolai3