Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
4,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:911344
 
Vērtējums:
Publicēts: 27.01.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    3
  Pusaudžu kognitīvā attīstība    4
  Pusaudžu fizikā attīstība    7
  Pusaudža personības attīstība    11
  Motivācija    14
  Motivēšanas paņēmieni    16
  Mācību motivācijas veicināšana    17
  SECINĀJUMI    22
  BIBLIOGRĀFIJA    23
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
Izpētot pusaudža vecumposmu un motivāciju mācībās atliek secināt, ka pusaudžu vecumposms ir ļoti sarežģīts gan pašiem pusaudžiem, gan viņu vecākiem, gan skolotājiem. Pārmaiņas viņu kognitīvajā, fiziskajā un personības attīstībā ļoti ietekmē viņa psiholoģisko stāvokli, attiecības ar pieaugušajiem, vienaudžiem. Pusaudži ir ļoti nepatstāvīgi, viņus var viegli iespaidot gan vecāki, gan skolotāji, gan skolas biedri, kas ne vienmēr var būt pozitīvi.
Pusaudža domāšana sāk mainīties, viņš sāk domāt elastīgi, analizē, risināt problēmas daudzpusīgi un pamatot savus iegūtos rezultātus. Rodas noturīga un apzināta uzmanība, kas palīdz sekot mācību vielai stundās. Lai pusaudža uzmanība tiktu piesaistīta mācībām stundās, skolotājam ir jāmāk pasniegt mācību materiāls tā, lai tas būtu interesants un bērnam būtu motivācija klausīties un uzzināt vairāk, jo bez intereses nebūs motivācija kaut ko iemācīties.
Pusaudža nevienmērīgā attīstība arī var iespaidot viņa motivāciju, jo pusaudžu gados bērni lielu vērību pievērš ārējam izskatam, novērtē viens otru un cenšas līdzināties savam ideālam. Uztraukums par savu izskatu, neiederēšanās kādā vienaudžu grupā vai problēmas sporta stundās veiksmīgi izpildīt vingrinājumus var novērst skolēna uzmanību no mācībām līdz ar to viņa motivācija būs maza.
Pusaudža motivāciju bieži var iespaidot atzinība no skolotāju, vecāku, vienaudžu puses, kas viņu motivētu censties arī turpmāk, lai iegūtu atkārtoti atzinību, uzslavu vai labo atzīmi, bet ar uzslavām nevajag pārspīlēt un jāmāk to izteikt vajadzīgā brīdī. Tāpat arī vecāku, skolotāju un vienaudžu attieksme pret pusaudzī var veicināt mācību motivācijas mazināšanos. Skolotāja aizrādījumi, vienaudžu smiekli vai zobošanās, ja bērnam klasē kaut kas nesanāk vai viņš ir izdarījis ko nepareizi.
Mācību motivāciju un sekmes var iespaidot attiecības ģimenē, konflikti ar vecākiem, kas var vai nu motivēt bērnu mācībām, vai arī nemotivēt, jo bērns pārdzīvo problēmas ar ģimenes locekļiem un nespēj koncentrēties un domāt par mācībām. Arī vienaudži un draugu loks var iespaidot bērna motivāciju.
Katrs bērns ir atšķirīgs līdz ar to skolotāja uzdevums ir saprast un atrast īsto pieeju jebkuram bērnam, lai celtu viņa interesi mācībās un līdz ar to arī viņa motivāciju.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties