Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
  • Audzēkņu ritma izjūtas attīstība VIA ritmgrupas darbībā

     Novērtēts!

    Referāts43 Mūzika

6,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:910445
 
Vērtējums:
Publicēts: 21.11.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 27 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    9
  TEORĒTISKĀ DAĻA    11
1.  VIA kā darbības veids un tā attīstība    11
2.  Nepieciešamo dotību pārbaude un attīstība VIA ritmgrupas mūziķim    14
2.1  Muzikālās dzirdes attīstība    15
3.  Jēdziena Ritms definīcija un nozīme    18
3.1  Ritma jēdziena raksturojums un tā būtība    20
3.2  Ritma būtība    22
3.3.  Ritms un motorika    23
3.4.  Muzikālā ritma izjūta    24
3.5.  Ritma izjūtas attīstība    26
4.  Pusaudža psiholoģiskās īpatnības    29
5.  Metodes būtība un praktiskā darba metožu apraksts    35
5.1.  Metodes būtība    35
5.1.2.  Demonstrēšanas metode    36
5.1.3.  Analoģijas metode    37
5.1.4.  Problēmu meklējuma metode    37
6.  Vingrinājuma kompleksa VIA ritmgrupas mūziķu nepieciešamo mūzikalo spēju attīstībai aprobācija eksperimentālajā mācību procesā    39
6.1.  Darba posmi strādājot ar audzēkņu muzikālo spēju attīstību    45
  Secinājumi    53
  Izmantotā literatūra    54
  Pielikumi    56
Darba fragmentsAizvērt

Vokāli instrumentāla ansambļa (turpmāk VIA) pamatā ir ritma grupa (bas in sitamie instrumenti), un ja ritmgrupas partijas nav labi izstrādātas un pārdomātas, tad mūzika, kuru viņi atskaņo, nav kvalitatīva un grūti uztverama klausītājiem. Šāda veida parādībai var būt vairāki paskaidrojumi un viens no tiem izriet no VIA būtības un, protams, no repertuāra, tas ir, VIA atskaņo parsvarā populāro mūziku – vieglās mūzikas žanru. Mūziku, klausoties kuru var dejot. Un, lai to varētu darīt, ir nepieciešams konkrēts ritms, un, precīzs, biezs un harmoniski attīstīts bas.
VIA ritmgrupas mūzikantu profesionalitāti, galvenokārt, nosaka tas, kā šie muzikanti tika mācīti un gatavoti šāda veida darbam. Tātad, lai no cilvēka sanāktu labs ritmgrupas mūzikants, noteikti ir nepieciešams pareizi un mērķtiecīgi viņu tam gatavot. Protams, ir iespējams atrast daudz piemēru mūzikā, kad cilvēkam nav nekādas mūzikālās izglītības, bet viņš ir izcils ritmgrupas mūzikants (Jaco Pastorius, Marcus Miller, Dennis Chambers). Tomēr tie ir dzrīzāk izņēmumi, kas nevar noteikt kopējo tendenci, kaut arī papildina vispārējo ainu.
Izejot no iepriekš minētā apgalvojuma, dotā pētījuma mērķis ir izpētīt ritma izjūtas attīstības procesu VIA ritma grupas darbībā.
Petījuma objekts – mūzikālo spēju attīstība.
Petījuma priekšmets – metodes un vingrinājumu kompleks, kas veicina mūzikālo spēju attīstību.
Petījuma hipotēze – petījumā izstrādāta VIA nodarbību secība un vingrinājumu kompleks veicina nepieciešamu VIA muzicēšanā iemaņu un muzikālo spēju attīstību.
Petījuma uzdevumi ir
1)Noteikt mūzikalās spējas kuras ir nepieciešamās mūziķim, lai tas varētu sekmīgi spēlēt ritmgrupā, un kā tās būtu iespejams attīstīt.
2)Raksturot pusaudžu psihiskās īpatnības.
3)Noteikt metodes, kuri veicinās nepieciešamo VIA mūzicēšanā mūzikalo spēju attīstību.
4)Aprobēt piedavāto vingrinājumu kompleksu un apkopot rezultātus.
Petījuma metodes –
1)psiholoģiskās, pedagoģiskās un metodiskās literatūras izpēte, salīdzinājums un apkopojums
2)personīgas pedagoģiskās pieredzes izmantošana
3)analoģijas metode
4)novērošana
5)demonstrācijas metode
6)problēmu meklējuma metode
7)darba praktiskās metodes apmacības procesā(darbs ar noteiktām ritmiskiem zīmējumiem, improvizācija, kopēja mūzicēšana)
Petījuma bāze – mūzikālā studija uz Ļuterāņu baznīcas bāzes. 5 skolnieki (14 – 17 gadu vēcuma).
Bakalaura darba izstradāšanas procesā tika izmantota dažāda pēc sava satura literatūra, kuru analizējot bija iespējams iepazīties ar dažādām pieejām dotai problēmai un arī saskarties ar viedokļu nesaskaņu dotās problēmas izpētē. Tomēr, neskatoties uz dotās tēmas, neparprotamu aktualitāti un perspektīvu praktiskajā pielietojumā, var teikt, ka tā nav pietiekami izpētīta. Par to var spriest arī pēc literatūras klāsta, kurš ir diezgan šaurs un nespēj sniegt vispārīgu ieskatu un problēmas aprakstu, kā arī kopumā rada tikai daļēju, nepilnu risinājumu. Tieši tādēļ rodas nepieciešamība ne tikai izdalīt galvenās problēmas, veidojot to kopsavilkumu, bet arī būtiski tās papildināt, kas arī daļēji tiks veikts dotajā darbā.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −7,48 €
Materiālu komplekts Nr. 1166109
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties