Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
4,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:893549
 
Vērtējums:
Publicēts: 04.03.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 16 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Zīme (simbols) un kods    5
1.1.  zīme (simbols), kods un audiovizuāls darbs    5
1.2.  Krāsu simboliskā nozīme    7
1.3.  Cilvēku motīvi un vēlmes    10
1.4.  Lietu un parādību simboliskā nozīme    12
1.5.  Kods un tā būtība    15
2.  Zīmes un koda nozīme reklāmās, videoklipos un filmā    18
2.1.  Zīmes un koda nozīme reklāmās    18
2.2.  Zīmes un koda nozīme videoklipos    21
2.3.  Zīmes un koda nozīme filmās    24
  Secinājumi un priekšlikumi    26
  Izmantotā literatūra un avoti    27
Darba fragmentsAizvērt

Ievads

“Vārdos var aprakstīt vai interpretēt zīmju jēgu, bet tie nevar aizstāt zīmes. Zīme līdzīgi rakstītam vārdam ir jēgas uzglabātāja un komunikators. Piktogramma vai žests un zīmēta ikona informāciju pasniedz ekonomiski un efektīgi, tā saīsina komunikācijas procesu, ko nevar sasniegt ar vārdiem. Starp zīmes tēlu un tās nozīmi nav attāluma, nav pauzes vārda pārcelšanai idejā. Tēls simulē koncepciju vai esamību, ko tas izsaka, vienlaicīgi piesaka ideju un formu.” [8]
Zīmju valoda ir unikāla. Nav nepieciešams audiovizuālajos darbos rakstīt garus tekstu un domāt kā to labāk pateikti, bet pietiek ar vienu konkrētu zīmi, lai vēstījums veiksmīgi sasniegtu adresātu un izraisītu vēlamo rezultātu. Jo katra zīme kaut ko simbolizē un ar vienu zīmi var pateikt vairāk ne kā ar vienu teikumu.
Svarīgi ir izprast simbolu nozīmi, lai varētu noteikt vai patiešām darbā lietotais simbols patiesi nes vēlamo ziņojumu mērķauditorijai. Jo viens nepareizi lietos, simbols, piemēram, reklāmā, var izraisīt pretēju efektu ne kā sākumā bija domāts. Tāpēc nedrīkst aizmirst saskaņot lietotās zīme ar audiovizuālā darba kodu.
Pārzinot zīmju sistēmu reklāmas, mārketinga un sabiedrisko attiecību speciālisti var padarīt efektīvākus savus ziņojumus un komunikāciju ar mērķauditoriju, kā arī veidot tos daudz kreatīvākus.
Lai labā izprastu zīmes un koda nozīmi audiovizuālajos darbos, analizēju reklāmas klipus, videoklipus un mākslas filmu. Tajos izmantotās zīmes, salīdzināju teoriju un izdarīju secinājumus.
Darba mērķis: Izpētīt koda un zīmes nozīmi audiovizuālajos darbos.
Uzdevumi:
1. Iepazīties ar vairāku autoru teoriju par zīmes un koda nozīmi un ietekmi;
2. Izpētīt zīmes un kodu reklāmas;
3. Izpētīt zīmes un kodu videoklips;
4. Izpētīt zīmes un kodu filmās;
5. Izdarīt secinājumus un izstrādāt priekšlikumus.

Darba metodoloģiskais pamats ir vietējo un ārzemju autoru darbi, speciālā mācību literatūra. Lielā simbolu enciklopēdija, Lotmana un Upenska grāmata „Kultūra Teksts Zīme”, darbs no www. Intelligent.lv „Ko izsaka krāsas” un citas. Grāmatas un avoti tika atlasīti balstoties uz to, kuri visprecīzāk sniedz teorētisko skaidrojumu par zīmēm un kodu.
Šis temats ir aktuāls, jo audiovizuālajos darbos, lai spētu atstāt uz auditoriju lielāku iespaidu izmanto attiecīgas zīmes. Šis zīmes ietekmē skatītāju daudz efektīvāk ne kā tikai pateikts teikums. Šodienas konkurences apstākļos ir ļoti svarīgi radīt ietekmīgu un konkurētspējīgu audiovizuālu darbu. Madonnas un Maikla Džeksona klipi, tika izvēlēti analīzei, jo viņu darbi pauž kodu, konkrētu vēstījumu, kuru viņi vēlas nodot auditorijai. Šie mākslinieki ir iemantojuši popularitāti visā pasaulē.
Cik svarīgi ir izprast zīmju nozīmi, lai tā saskanētu ar audiovizuālā darba kodu?

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties