Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
3,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:889408
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 09.01.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Didaktikas izpētes priekšmets, pamatkategorijas, specifiskie pamatjēdzieni    3
2.  Didaktikas kā zinātnes rašanās    3
2.1.  17.gs.    3
2.2.  18.gs.    3
2.3.  19.gs.    3
2.4.  19.gs. beigas - 20.gs. sākums    4
2.5.  20.gs. otrā puse    4
3.  Latvijas brīvvalsts ievērojamāko pedagogu devums    5
4.  Pasaulē atzītākās izglītības teorijas    5
5.  Izglītība    6
5.1.  Izglītības saturs    6
5.2.  Izglītības satura galvenā orientācija    6
5.3.  Mācību principi    6
5.4.  Izglītības satura teorijas    6
5.5.  Izglītības satura un mācību satura saistība    7
5.6.  Mācību metode    7
5.7.  Mācību teorijas    7
5.8.  Kognitīvās metodes    7
5.9.  Mācību satura apguves metodes    7
5.10.  Mācību organizācijas formas    8
5.11.  Mācību organizācijas veidi    8
  IZMANTOTĀ LITERATURA    9
Darba fragmentsAizvērt

. Didaktikas izpētes priekšmets, pamatkategorijas, specifiskie pamatjēdzieni
Didaktikas izpētes priekšmets ir mācību process un tā likumsakarības.
Pamatkategorijas: mācīšana un mācīšanās, audzināšana, pedagoģiskā darbība, izglītība u.c.
Daktikas specifiskie pamatjēdzieni: mācības, mācīšana, mācīšanās, izglītības saturs.
Jēdzieni: sistēma, elements, struktūra, funkcija, organizācija, formalizācija.
Psiholoģiskie jēdzieni: uztvere, apguve, garīgā attīstība, domāšana, iegaumēšana.
Kibernētiskie jēdzieni : atgriezeniskie sakari, dinamiskā sistēma u.c.

2. Didaktikas kā zinātnes rašanās
2.1. 17.gs.
Jans Amoss Komenskis (1592-1670)
Dabatbilsmes principu ieviesējs, klašu un stundu sistēmas pamatlicējs. Mācību grāmatu un līdzekļu izveidotājs. Mācību metožu pamatlicējs. Četrpakāpju skolu sistēmas izveidotājs, didaktikas kā zinātnes pamatlicējs.
Džons Loks (1632-1704)
Reālās izglītības aizstāvis (jaunās valodas, ģeogrāfija, matemātika, likumdošana, grāmatvedība u.c.). Viedoklis par audzināšanas visvarenību.
2.2. 18.gs.
Žans Žaks Ruso (1712-1778)
Viens no pedagoģijas teorētiķiem. Mācību koncepcijas izveidotājs, kas pamatojas uz bērna paša vajadzībām un dabiskām interesēm. Uzsvēra paša bērna aktivitāti zināšanu apguvē. Dabīgās, brīvās audzināšanas teorijas pamatlicējs.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −2,98 €
Materiālu komplekts Nr. 1162414
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties