Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
2,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:882355
 
Vērtējums:
Publicēts: 12.01.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Kustības efektu var panākt ar dažādām tehnikām – ar vienkāršu optisku efektu, kas balstīts uz cilvēka acs anatomiju un vienkāršām psiholoģiskām cilvēka reakcijām; ar līniju vai pavedienu ģeometriskām kompozīcijām telpā un līnijas izraisītu viļņošanās efektu. Atkarībā no mākslas darba mērķa un uzdevuma mākslinieki radīja maza vai milzīga formāta darbus, kur mazo izmēru darbi bija izvagotas, kaltas vai apdrukātas metāla plāksnes, bet lielie darbi pārsvarā daudzkrāsainie, bija paredzēti plašu interjeru atdzīvināšanai. Kinētiskās un opārta mākslas mākslinieki izmantoja jaunus materiālus – organisko stiklu, metālu, elektrības vadus, elektriskās spuldzes, motorus un citus enerģijas avotus.
Atšķirībā no kinētiskajiem māksliniekiem, opārta mākslinieki nekad neizmanto gleznojumu, bet gan laiku, telpu un gaismu. Izmantotās formas ir ģeometriskas un elementāras. Baltās un melnās, kā arī krāsainās ģeometriskās formas veido maksimālu kontrastu, kas rada optisku vibrāciju.
Viktors Vazareli ir kinētisma un opārta dibinātājs. Ģeometriskās formas viņš sakārto perspektīvās, lai panāktu ieliekta vai izliekta, nenoteikta viļņota vai doba apjoma iespaidus darbos. V. Vazareli gravē arī uz lieliem panno (Fr. panneau – gleznojums vai dekoratīvs veidojums uz sienas), kas izvietoti paralēli vai vertikāli. Katrs grafiskais attēls mainās atkarībā no skatītāja atrašanās vietas un rada elpojošu dzīvu iespaidu.
Raugoties uz Vazareli un opārta mākslas darbiem kā tādiem, tie 21. gadsimta cilvēkam liekas iespaidīgs sasniegums, kas jo īpaši bija izcili 20. gadsimta sešdesmitajos, kad darbs bija jāpaveic pašam māksliniekam bez datora klātbūtnes. Tādēļ nav brīnums, ka uz publiku šāda māksla atstāja maģisku un šokējošu iespaidu un sajūsmināja cilvēkus. Publika pirms popārta ticēja savām acs spējām, bet tagad viņu pašu daļa lika redzēt to kas patiesībā nemaz nav. Šī kustības attēlošana radīja sajūsmu un bailes vienlaicīgi un lika apšaubīt cilvēku zināšanas pašiem par savu ķermeni. Manuprāt, sasniegumu ziņā opārts var tikt pielīdzināts brāļu Limjēru filmai „Vilciena pienākšana stacijā” 1895. gadā, kas bija zinātnes izraisīts masu šoks.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties