Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
5,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:873004
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 10.11.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 15 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Pārmaiņu būtība    5
1.1.  Pārmaiņu būtība un nepieciešamība    5
1.2.  Pārmaiņu veidi    7
2.  Pārmaiņu ieviešanas sistēmas    11
2.1.  Faktori, kas veicina un kavē pārmaiņas    11
2.2.  Pārmaiņu ieviešanas metodes un stadijas    13
2.3.  Pārmaiņu vadīšanas modeļi    20
3.  Konflikta vadība    24
3.1.  Konflikts organizācijā    24
3.2.  Konflikta veidi    24
3.3.  Konflikta sekas    26
3.4.  Konflikta atrisināšanas metodes    27
  Secinājumi un priekšlikumi    30
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    32
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi un priekšlikumi
1. Uzrakstot šo darbu autore secināja, ka lai organizācijas veiksmīgi attīstītos, tad vismaz reizi gadā jāveic nelieli pārkārtojumi, bet reizi piecgadē jāīsteno būtiska reorganizācija.
2. Organizācijas nevar pastāvēt bez pārmaiņām. Pārmaiņas ir neizbēgams, nenovēršams process – viss mainās, pārmaiņas – tā ir pati dzīve. Ir nepieciešams ieviest jaunas darba metodes, tehnoloģijas, attiecīgi pārkārtot organizācijas struktūru, mainīt atsevišķu struktūrvienību funkcijas, darba vērtēšanas sistēmu utt.
3. Vadītājam ir jābūt tam cilvēkam, kas palīdzēs pārvarēt pārmaiņu saspringto laiku saviem uzņēmuma darbiniekiem, jāmotivē, jāuzklausa, jāatbalsta savi darbinieki. Savukārt darbiniekiem ir jāizprot pārmaiņu nepieciešamība uzņēmuma un pašu interesēs, lai uzņēmums sekmīgi spētu attīstīt savu augšupeju, pastāvēt un pārmainīties.
4. Pārmaiņu cēloņi organizācijās var būt dažādi. Svarīgākie no tiem ir mērķu un uzdevumu maiņa, vietas maiņa, īpašuma formas maiņa, apvienošana, sadalīšana, decentralizācija, tehnoloģijas maiņa, jaunu darbības virzienu uzsākšana, personāla maiņa, ārējās vides pārmaiņas u.c.
5. Pārmaiņu plānošana jāsāk ar iepriekšējā un pašreizējā perioda analīzi, jāparedz faktori, kuri var dažādi ietekmēt organizāciju, jānosaka pārmaiņu laika ietilpība, sākums un beigas un iecerētais rezultāts.
6. Pārmaiņu īstenošanas process jāsāk ar mērķu noteikšanu. Tālāk jāizvērtē, kurus cilvēkus ietekmēs pārmaiņas un kā viņi reaģēs, kuri atbalsīs pārmaiņas, vai personālam ir informācija, kāda var būt pretestība un kā to mazināt vai novērst, kas neveicas un kā to novērst, kas veicas, vai mērķis tiks sasniegts, kādi lēmumu un pārmaiņu īstenošanas plāni ir jāpieņem..
7. Ir vairāki pārmaiņu vadīšanas modeļi. Piemēram, K. Levina modelī ir izdalītas trīs fāzēs: atkausēšana, pārmaiņas un iesaldēšana. L. Likerta izstrādātais pārmaiņu vadīšanas modelis aptver 6 savstarpēji saistītus posmus.
8. Uzrakstot šo darbu es vēl vairāk pārliecinājos par to, ka viens no galvenajiem iemesliem organizāciju neveiksmīgajai darbībai ir pārmaiņu neieviešana vai nesekmīga to vadīšana. Jo ļoti daudz ir atkarīgs no organizācijas vadītāja, cik labi viņš spēs pielāgoties pārmaiņām. Svarīgi ir arī izvēlēties pareizāko pārmaiņu veidu, laiku, vietu u.tml.
9. Vienmēr organizācijā būs kāds, kas pretosies pārmaiņām. No tā radīsies nesaskaņas un konflikti uzņēmumā. Konflikti var rasties gan iekšējie, gan ārējie. No katra cilvēka iekšējiem konfliktiem rodas ārējie gan starppersonu, gan starpgrupu līmenī, gan vertikālie, gan horizontālie konflikti organizācijā. Šos konfliktus ir jārisina nevis panākot kompromisu, bet gan ar konstruktīva konfrontācijas palīdzību vai arī problēmu risināšanas metodi, kuras palīdzēs ne tikai atrisināt konfliktu, bet arī pavērs jaunas iespējas diskusijām, sadarbībai un jaunām idejām. Un ja konflikti tiek veiksmīgi atrisināti, tad no šiem konfliktiem organizācijai ir arī ieguvums. Piemēram, tie veicina attīstību un izmaiņās organizācijā, jo atklāj un paspilgtina trūkumus, tādējādi palīdzot samazināt pretestību pārmaiņām.

Analizējot savākto informāciju, darba autore piedāvā sekojošus priekšlikumus:
1. Nepieļaut uzticības zudumu darbiniekos un vairāk slavēt un interesēties, kā arī ieklausīties darbinieku viedokļos sakarā ar pārmaiņām.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −5,98 €
Materiālu komplekts Nr. 1308461
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties