Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
  • Filosofijas, psiholoģijas un pedagoģijas literatūras apskats par garīgo vērtību saturu

     

    Referāts28 Psiholoģija

5,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:871464
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 06.07.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 26 vienības
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Garīgo vērtību saturs un mijsakarības mums ir saprotamas, noskaidrojot jēdzienu būtību no filozofijas, psiholoģijas, estētikas, ētikas zinātniskajiem viedokļiem. Vērtība tajās definēta kā lietu un parādību noderīgums cilvēka dzīves darbībā. Garīgās vērtības zinātnēs definētas kā attieksme pret īstenību, ko nosaka cilvēka garīgās un personības apziņas vajadzības – vajadzības pēc darbības, pēc produktīvas aktivitātes, vajadzība dzīvot ar nākotnes izjūtu, ar mērķi sasniegt ideālu.
Jau antīkā filozofija izvirza augstāku vērtību, ideāla klātbūtni cilvēka apziņā, kas aicina dzīvot ar nākotnes izjūtu, aicina tiekties pēc vēl nesasniegtā. Tās ir augstākās garīgās vērtības, kuras, kā norāda M. Šēlers, radikāli atšķiras no ķermeniskās sfēras. Ideālus vienmēr caurstrāvo gara emocionalitāte. Tās iespaidā tiek apjēgta nepieciešamība ziedot ikdienas dzīves labumus augstāku vērtību dēļ /15./.
Vēsture atklāj tendenci – proti, tieksmi nemitīgi izkopjot cilvēcisko cilvēkā – gan mākslas, gan zinātnes jomās, gan reliģijā un filozofijā - , meklējot garīgos orientierus, pilnveidojot un pārvērtējot ideālus un esošos priekšstatus. Garīgo vērtību, garīgās dominantes nepieciešamība sabiedrības dzīvē ir nenoliedzama.
Bez ideāliem, bez priekšstatiem par labo, skaisto, ļauno un zemisko, par svētumu, patiesību, par labestību un pašaizliedzību un daudziem citiem personības garīgās kultūras komponentiem patiesi cilvēciska dzīves darbība nav domājama, jo „ideālos un vērtību priekšstatos sakņojas cilvēka pārliecība, viņa rīcības motivācija un attieksme pret citiem cilvēkiem, pret lietu pasauli, dabu un kultūru”. / Sūna U., Oļševskis G.,1993., 22., 8.lpp./ P. Dāles izpratnē par inteleģentu var kļūt tāds cilvēks, kura gudrība balstās zināšanās, bet tikai tad, ja viņš ir taisnīgs un smalkjūtīgs, ja viņa dvēsele atvērta mūžīgajām pārvērtībām, ja tam piemīt estētiska dzīves izjūta un arī cilvēcība /22./.
Filozofija nereti tiek dēvēta par kultūras kvintesenci (būtiskākais, pats galvenais), jo tā iezīmējusi kultūras koka saknes un zarus, to augšanas iespējas un virzību. Jau kopš senās Grieķijas laikiem filozofijā ir meklēta un rasta atšķirība starp lietu un parādību noderīguma pakāpi. …

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −3,98 €
Materiālu komplekts Nr. 1316467
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties