Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Sabiedrības un NVO iesaistīšanas būtība | 3 |
Sabiedrības un NVO iesaistīšanas publiskajā pārvaldē ieguvumi | 6 | |
Laika izvēle sabiedrības iesaistīšanai publiskajā pārvaldē | 7 | |
Mērķgrupu noteikšana sabiedrības un NVO iesaistīšanai publiskajā pārvaldē | 8 | |
Metožu atlase sabiedrības un NVO iesaistīšanai publiskajā pārvaldē | 9 | |
Resursu aprēķini sabiedrības iesaistīšanai publiskajā pārvaldē | 14 | |
Ieinteresēto pušu atbilžu analīze | 14 | |
Atgriezeniskās saites nodrošināšana | 15 | |
Sabiedrības iesaistīšanas novērtējums | 16 | |
2. | Interešu grupas un to veidi | 17 |
2.1. | Publiskās pārvaldes un interešu grupu sadarbības iespējas | 18 |
2.2. | NVO līdzdarbība publiskās pārvaldes darbā | 21 |
2.3. | NVO līdzdarbība darba kārtības veidošanas posmā | 22 |
2.4. | Biežāk izmantotās NVO un valsts pārvaldes sadarbības formas | 23 |
2.5. | Finanšu avoti, kas pieejami nevalstiskajām organizācijām | 23 |
2.6. | Ierobežojumi publiskās pārvaldes un interešu grupu mijiedarbībai | 24 |
Secinājumi | 25 | |
Izmantotā literatūra | 26 |
Viens no publiskās pārvaldes reformu virzieniem pēdējā desmitgadē gan Rietumvalstīs, gan arī postkomunistiskajās zemēs ir bijusi plašāka iedzīvotāju iesaistīšana pārvaldē. Tās mērķis ir panākt, lai valsts sniegtie pakalpojumi pēc iespējas labāk atbilstu saņēmēju, tas ir, iedzīvotāju vajadzībām. Atbilstību starp valsts realizēto politiku un iedzīvotāju vajadzībām publiskā pārvalde cenšas panākt, iesaistot sabiedrību politikas izstrādē, publisko pakalpojumu sniegšanā un izvērtēšanā.
Arī pati sabiedrība kļūst arvien izglītotāka un prasīgāka un meklē veidus, kā aizstāvēt savas intereses un kontrolēt to ievērošanu. Sabiedrībai savu interešu aizstāvībai ir svarīgi izmantot dažādus kanālus – gan likumdevējvaru, gan izpildvaru, gan tiesu sistēmu. Publiskā pārvalde kā izpildvaras daļa sabiedrībai ir svarīga tāpēc, ka pārvaldei ir izšķiroša loma politikas izstrādē un īstenošanā [1.-217.]
Viena no Valsts kancelejas prioritātēm jau vairāku gadu garumā ir sabiedrībai pieejamās informācijas kvalitātes uzlabošana un sabiedrības iesaistes nodrošināšana. Arvien lielāku vērību valsts pārvaldes darbinieki velta konsultācijām ar sabiedrību un reālai sabiedrības līdzdalībai lēmumu pieņemšanas un jaunu tiesību aktu sagatavošanas procesā. Līdz ar pilsoniskās sabiedrības aktivitāti un līdzatbildību pieaug nevalstisko organizāciju darba efektivitāte, aktivitāte un atbildība, palielinās nevalstisko organizāciju līdzdalība lēmumprojektu apspriešanas procesā. Valsts kanceleja ir nodrošinājusi ne tikai iespēju nevalstisko organizāciju pārstāvim piedalīties Valsts sekretāru sanāksmes darbā, bet arī nevalstiskajām organizācijām izteikt iebildumus par jebkuru pieteiktā tiesību akta projektu jebkurā dokumenta izskatīšanas posmā. Centrālās valsts pārvaldes institūcijas – ministrijas – sistemātiski strādā, lai ikvienam iedzīvotājam būtu iespēja saņemt informāciju. Šobrīd vispilnīgākā informācija ir atrodama ministriju mājas lapās internetā. Arī Ministru kabineta mājas lapa sniedz visu informāciju par Ministru kabinetā iesniegtajiem un pieņemtajiem dokumentiem jau no dokumenta sagatavošanas pirmsākumiem.…
Publiskās pārvaldes attiecības ar sabiedrību, sadarbība ar nevalstiskajām prganizācijām, sabiedrības iesaistīšanās publiskās pārvaldes darbībā. Sabiedrības un NVO iesaistīšana publiskajā pārvaldē (mērķgrupu noteikšana, metožu atlase, resursu aprēķini. interešu grupas, to veidi
- Atpūtas kompleksa "Priedes" organizācija un vadība
- Sabiedrības vadība
- Uzņēmuma uzbūve un vadība
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Atpūtas kompleksa "Priedes" organizācija un vadība
Referāts augstskolai8
-
Uzņēmuma uzbūve un vadība
Referāts augstskolai13
-
Uzņēmuma uzbūve un vadība
Referāts augstskolai13
-
Uzņēmuma uzbūve un vadība
Referāts augstskolai12
-
Banku risku vadība
Referāts augstskolai9