Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
4,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:841215
 
Vērtējums:
Publicēts: 31.05.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads   
  Analītiskās metodes   
  Salīdzināšanas metode   
  Vertikālā salīdzināšana   
  Horizontālā salīdzināšana   
  Faktoru noteikšanas (analīzes) metode   
  Detalizācijas metode   
  Vidējo lielumu metode   
  Relatīvo lielumu metode   
  Grafiskās metodes   
  Bilances metode   
  Mērķprogrammu metode   
  Mērķprogrammu metodes vispārīgs raksturojums   
  Mērķu koka izmantošana uzņēmējdarbības plānošanā   
  Ekspertu metode   
  Normatīvā metode   
  Direktīvā metode   
  Indikatīvā metode   
  Tīklveida plānošanas un vadīšanas sistēma   
  Tīklveida plānošanas un vadīšanas sistēmas raksturojums   
  Tīkla grafika galvenie elementi   
  Tīkla grafika izstrādāšanas galvenie noteikumi   
  Tīkla grafika laika parametri un to aprēķināšana   
  Tīkla grafiku aprēķins tabulā   
  Secinājumi   
Darba fragmentsAizvērt

Ievads
Plānošana ir uzņēmējdarbības mērķu, šo mērķu sasniegšanai nepieciešamo resursu un darbību, kā arī sagaidāmo rezultātu noteikšana konkrētam laika posmam nākotnē.
Bieži vien plānošana ir sagatavošanas stadija lēmumu pieņemšanai, piemēram, dibināt vai nedibināt savu uzņēmumu, uzsākt vai neuzsākt uzņēmējdarbību, un attiecīgo lēmumu pieņemšana. Tātad plānošana ietver mērķu un to sasniegšanas ceļu noteikšanu.
Var teikt, ka plānošana kā process ir darbības mērķu noteikšana, to sasniegšanas stratēģijas un taktikas izstrādāšana, kā arī sagaidāmo rezultātu novērtēšana.
Plāns ir rīcības modelis: tas rāda, kā vadīs uzņēmējdarbību, ko vēlas sasniegt. Tas ir vēlmju un iespēju saskaņošanas modelis.
Plānošana ir nepieciešama, lai saskaņotu savstarpēji saistītu uzņēmumu, organizāciju, personu darbību un katrs varētu sasniegt savu nosprausto mērķi.
Plānošana ļauj virzīties uz izvirzītajiem ilgtermiņa mērķiem, veiksmīgāk veikt izvēli starp vairākiem iespējamiem problēmu risinājumiem, efektīvāk kontrolēt uzņēmējdarbību, veiksmīgāk izvietot kapitālu u.tml.
Uzņēmējdarbības (ražošanas) plānošana notiek ne tikai uzņēmējsabiedrībās un uzņēmumos, bet arī vadības augstākajos līmeņos - Ministru kabinetā un ministrijās, kā arī teritoriālajā līmenī.
Plānošanas procesā izmanto informāciju par pagātni un tagadni, kā arī cenšas prognozēt nākotni.
Pazīstamākās metodes, ko izmanto plānošanā, ir:
• analītiskās;
• bilances;
• mērķprogrammu;
• ekspertu;
• normatīvā;
• direktīvā;
• indikatīvā;
• tīklveida.

Analītiskās metodes
Analītiskās metodes galvenokārt izmanto plānošanas pirmajā posmā, kad vāc un apstrādā informāciju. Sīkāk šīs metodes aplūko citos mācību priekšmetos, piemēram, saimnieciskās darbības analīzē, ekonomiski matemātiskajās metodēs, statistikā u.c.
Uzņēmējdarbības (ražošanas) plānošanas sākumposmā ir nepieciešams novērtēt savākto informāciju, to izanalizēt. Šim nolūkam lieto dažādas analītiskās metodes.
Salīdzināšanas metode
Izšķir divus salīdzināšanas metodes veidus: 1) vertikālo salīdzināšanu; 2) horizontālo salīdzināšanu.
Vertikālā salīdzināšana
Šo analīzes veidu izmanto strukturālo izmaiņu novērtēšanai (parasti vienā laika periodā). No dotās rādītāju sistēmas izvēlas vienu rādītāju, kurā ietilpst vairāki citi rādītāji, un to pielīdzina 100%.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties