Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
0,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:836657
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 18.01.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Kaizena menedžmenta metode ir Austrumvalstu metode, kura ir bieži lietojama japāņu uzņēmumos. Tā galvenā ideja sastāv no mazām, bet pastāvīgām pārmaiņām organizācijā, kuras ved uzņēmumu uz priekšu, padara visu, kas nepieciešams, lai uzņēmums kļūtu labāks. Lai ievestu šo sistēmu ar nepārtrauktiem uzlabojumiem ir nepieciešams izveidot pastāvības stereotipu. Kaizen nozīme nepārtrauktu uzlabošanu personīgā dzīvē, mājas dzīvē, sociālajā dzīvē, kā arī darbā. Kad ir runa par darbu, kaizen ir domāts visiem strādniekiem, lai iesaistītu darbā gan parastus darbiniekus, gan vadošus menedžerus. Kaizen – tā ir kultūra par ilgtermiņa nepārtrauktiem uzlabojumiem, fokusētiem uz trūkumu neitralizāciju visās uzņēmuma sfērās.
Literāli kaizen nozīmē: kai – pārmaiņas un zen – kļūt labākam. Metodes būtiskie elementi ir kvalitāte, cenšanās, gatavība pārmaiņām un savstarpēja komunikācija. Kaizen attieksme atbalsta nepārtrauktu uzlabojošo pārmaiņu procesu organizācijas iekšienē.
Kaizen modelis ietver piecus nozīmīgas sastāvdaļas:
Komandas darbs
Pašdisciplīna
Iestājusies morāle
Kvalitātes cikli
Idejas pilnveidošanai
No šī pamatmodeļa izriet 3 galvenie kaizen aspekti: muda - „atkritumu” un neefektivitātes likvidēšana, 5 „S” darbības struktūra veiksmīgam menedžmentam un standartizācija.
Kaizen ar savu ietekmi uz vairākiem organizācijas funkcionāliem elementiem, spēj ar laiku novest uzņēmumu līdz ilgstošam un nepārtrauktam ienākumu menedžmentam. Pirmkārt organizācijai ir nepieciešams likvidēt „muda” – neefektivitāti un „atkritumus” ražošanas līmenī, kas radušies pārražošanas, lieko iekārtu, nederīgo produktu, pārvietojumu, ražošanas un komplektēšanas, gaidu, transportēšanas rezultātā utt.
Nākošais aspekts ir veiksmīga organizācijas vadīšana, kas tiek sasniegta ar piecu „S” palīdzību:
Seiri – kārtīgums (tidiness). Ir jāatdala to, kas ir svarīgs darbam, no tā, kas nav. Šī darbība palīdz ievērojami atvieglot darbu.
Seiton – kārtība (orderliness). Ir iespējams palielināt efektivitāti, pieņemot apdomātus lēmumus materiālu, iekārtu un datu izvietošanā.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties