Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
3,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:827453
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 07.01.2016.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
  Gleznotāja dzīve Somerseta Moema stātā „Mēness un penijs”    5
  Čārlza Striklenda raksturs    5
  Čārlza Striklenda izskats    6
  Striklenda ikdiena Parīzē    6
  Dirks Storvs un viņa loma Striklenda ikdienā    6
  Mākslas nozīmīgums Čārlza Striklenda dzīvē    6
  Autora domas par Striklenda mākslu    7
  Gleznotāja dzīve Anšlava Eglīša romānā „Homo Novus”    9
  Jura Upenāja raksturs    9
  Jura Upenāja izaugsme    9
  Jura Upenāja radošais process    9
  Jura Upenāja attiecības ar Ciemaldu    10
  Jura Upenāja cīņa par cieņu skolā    10
  Divu atšķirīgu gleznotāju radošo procesu salīdzinājums    11
  Gleznotāja dzīve Gundegas Repšes romānā „Ugunszīmes”    12
  Kārļa raksturs un personība    12
  Kārļa Dobes attieksme pret mākslu un iedvesmas avoti    12
  Kārļa izaugsme    13
  Cilvēki Kārļa Dobes dzīvē    13
  Nobeigums    15
  Tēzes    17
  Izmantotā literatūra    18
Darba fragmentsAizvērt

NOBEIGUMS
Nobeigumā vēlos salīdzināt šo visu trīs gleznotāju kopīgās un atšķirīgās iezīmes. Protams, pie kopīgajām pazīmēm visos šajos trīs māksliniekos pieder tā, ka viņi visi bija gleznotāji.
Gan Striklendam no „Mēness un penija”, gan Kārlim Dobem no „Ugunszīmes” skats uz dzīvi bija diezgan pesimistisks. Viņi abi galvenokārt gleznoja tikai to, ko gribēja. Necentās pielāgoties citu ieteikumiem un laikmeta prasībām. Juris Upenājs no „Homo novus” turpretim bija pozitīvāks un gleznoja arī pasūtījumus, piepelnījās, strādājot skolā par zīmēšanas skolotāju. Arī Kārlim Dobem nācās kādu laiku strādāt preču stacijā, taču tas bija nelaimīgs posms viņa dzīvē, jo laiks gleznošanai neatlika.
Striklends izceļas no visiem šiem trīs gleznotājiem ar to, ka viņš tagad ir pasaulē slavens mākslinieks (Gogēns). Acīmredzot viņa individuālisms un savdabīgā attieksme pret dzīvi bija tas, kas palīdzēja gleznotājam radīt apbrīnojamus mākslas šedevrus. Kārlis Dobe arī bija oriģināls, taču Padomju Savienības laikā viņa mākslu neatzina, tāpēc tas traucēja viņam iegūt atzinību kaut savā zemē. Upenājs un viņa dzīvesstāsts ir vienīgais, no šiem trim darbiem, kas ir izdomāts. Slavu Rīgā viņš ieguva un arī ļoti labas prasmes viņam bija, taču šajā romānā lielu uzsvaru lika uz augstākās sabiedrības novērtējumu.
Gan Kārlim Dobem, gan Jurim Upenājam dzīvē tika veidotas izstādes. Un atsauksmes viņiem abiem sākumā izskatījās ļoti labas, taču vēlāk nobeidzās uz negatīvas nots. Striklends vispār nedomāja par iespēju kļūs slavenam, viņš savus darbus sākumā nevienam nepārdeva un pat nerādīja. Kārlis Dobe tikai ar drauga Haralda palīdzību un iniciatīvu izveidoja izstādi. Manuprāt, ja māksliniekam ir iespējas, tad personālizstādes rīkot vajag, jo tikai tā tevi pamanīs. Piekrītu, ka iespējama arī kritika, taču spēku dod vēsturiska patiesība, ka daudzus mākslas ģēnijus sākotnēji nolika un pat aizliedza, tāpēc bnevajadzētu baidīties par sliktu novērtējumu. Mūsdienās ir svarīgi, ka vismaz ievēro, tālākais, kā vēl pārsteigt skatītāju, ir mākslinieka ziņā.
Viņu visu dzīvēs bija vieta sievietei. Kārlim tā bija Dagmāra, Upenājam Ciemalda un Striklendam bija veselas trīs sievietes, lai gan tieši viņš bija tas, kurš pret sievietēm izturējās visvēsāk.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties