-
Iekšdedzes dzinējs
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
Iekšdedzes dzinēju vēsture | 4 | |
Iekšdedzes dzinēju veidi un to darbības princips | 6 | |
Četrtaktu iekšdedzes dzinējs | 7 | |
Divtaktu iekšdedzes dzinējs | 9 | |
Iekšdedzes dzinēju eļļošana | 10 | |
Četrtatktu dzinēju eļļošanas sistēmas | 10 | |
Divtaktu dzinēja eļļošana | 10 | |
Dīzeļmotori | 11 | |
Benzīnmotori | 12 | |
Gāzes motori | 13 | |
Degviel | 14 | |
Benzīns | 14 | |
Dīzeļdegviela | 15 | |
Gāze | 16 | |
Nobeigums | 17 | |
Izmantotā literatūra | 18 |
Es izvēlējus tematu „iekšdedzes dzinēji”, jo dzinējs jau kopš tā izgudrošanas brīža bija ieguvis lielu popularitāti, un ne uz brīdi nav tu zaudējis. Tieši pretēji, tas kļuva aizvien populārāks, un ikdienā nepieciešamāks. Un domāju, ka nākotnē tā nozīme cilvēku dzīvē nemazināsies, visdrīzāk pat vēl vairāk palielināsies. Šobrīd nevaru iedomāties dzīvi bez dzinējiem, un citas tehnikas. Personīgi man jau kopš agras bērnības patika tehnika, un, protams, tas sirds dzinējs, kura dēļ tas viss darbojas. Tāpēc arī izvēlējos veidot savu kursa darbu tieši par šo tēmu. Vēlos uzzināt kas liek dzinējam darboties, no kādām detaļām tas sastāv, kādi ir to veidi, kāda degviela nepieciešama tā darbināšanai, protams, arī iekšdedzes dzinēja vēsturi. Kas pirmais izgudroja iekšdedzes dzinēju, ar kā palīdzību tas darbojās, kāda bija sabiedrības attieksme pret jauno izgudrojumu. Gribēju salīdzināt tā laika iekšdedzes dzinējus, ar tagadējiem. Vēl viens nozīmīgs faktors kāpēc izvēlējos tieši šo tematu, ir vēlēšanās saistīt savu nākotnes profesiju ar mašīnbūvi, un, protams, arī ar iekšdedzes dzinējiem. Un veidojot šo darbu, iegūtas zināšanas par iekšdedzes dzinēju varētu būt noderīgas turpmākā dzīvē. Šo visu faktoru ietekmē es izvēlējos veidot savu kursa darbu par iekšdedzes dzinējiem.…
Iekšdedzes dzinēja cilindrā cits aiz cita noteiktā secībā noris vairāki gāzu procesi: iesūkšana, saspiešana jeb kompresija, degšana, izplešanās un sadegšanas gāzu izgrūšana. Šo periodiski atkārtojošos procesu virkni sauc par dzinēja darba ciklu. Darba cikla daļu, ko veic viena virzuļa gājiena laikā, sauc par taktu. Atkarībā no tā, kā noris pilns darba cikls, izšķiram četrtaktu un divtaktu dzinējus. Četrtaktu dzinējos pilns darba cikls noris četros virzuļa gājienos (divos kloķvārpstas apgriezienos). Divtaktu dzinējos darba cikls noris divos virzuļa gājienos (vienā kloķvārpstas apgrieziena laikā). Cilindrā uz augšu un leju taisnvirziena kustībā pārvietojas virzulis . Virzulis ar pirkstu savienots ar klani. Otra klaņa gals savienots ar kloķvārpstas kloķa kakliņu . Virzulim cilindrā pārvietojoties uz augšu un uz leju, klaņa augšējā galviņa līdz ar virzuli atrodas reversīvā taisnvirziena kustībā; klaņa apakšējā galviņa veic apļa kustību. Tādējādi virzuļa taisnvirziena kustība ar klaņa palīdzību tiek pārnesta uz kloķvārpstu un pārveidota griezes kustībā.
- Dzinējs
- Iekšdedzes dzinējs
- Rotora dzinējs, tā izgudrotājs Fēlikss Vankelis
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Dzinējs
Referāts vidusskolai3
-
Rotora dzinējs, tā izgudrotājs Fēlikss Vankelis
Referāts vidusskolai16
-
Iekšdedzes dzinējs
Referāts vidusskolai7
-
Iekšdedzes motoru uzbūve un to darbības principi
Referāts vidusskolai17
-
Iekšdedzes dzinējs un tā darbības principi
Referāts vidusskolai18
Novērtēts!