Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
  • Bērna patstāvība kā darbības motivācijas priekšnosacījums pirmsskolas vecumā

     

    Diplomdarbs59 Pedagoģija

21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:825491
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 08.11.2016.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 51 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2011. - 2015. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    5
1.  Patstāvības veidošana latviešu audzināšanas modelī    7
1.1.  Patstāvība un motivētība    7
1.2.  Patstāvības veidošanās un būtība    9
1.3.  Motivējošas mācību vides nozīme patstāvības veicināšanā    14
1.4.  Patstāvības audzināšana latviešu bērnu literatūrā    17
1.5.  Iekšējās un ārējās motivācijas veidošanās    24
2.  Bērna patstāvības kā darbības motivācijas priekšnosacījums pirmsskolas vecumā izpēte    29
2.1.  Pētījuma metodoloģiskais pamatojums    29
2.2.  Grupas raksturojums pētījuma sākumā    31
2.3.  Intervija par bērnu patstāvības veidošanos un tās ietekmi uz motivācijas rašanos bērniem jaunākajā pirmsskolas vecumā    37
2.4.  Pētījuma norises apraksts    39
2.5.  Rezultātu apstrāde un analīze    44
  Secinājumi    46
  Priekšlikumi pedagoģiskajā darbā ar pirmsskolas vecuma bērniem    48
  Izmantotā literatūra    50
  Pielikums    53
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
1. Patstāvība ir jebkura cilvēka personības īpašība, kas var būt izteiktāka vai mazāk izteikta. Pēc savas būtības cilvēks jau vēsturiski ir patstāvīgs savās darbībās. Ļaujot sajust paša varēšanu normas robežās, atkarībā no vecumposma un individuālajām spējām, bērns drīzāk sajutīsies komfortabli un izrādīs iniciatīvu turpmākai darbībai.
2. Lielāku iekšējo motivāciju var radīt, bērnam neuzspiežot savu viedokli, bet gan ļaujot izpaust savu radošumu, prasmi patstāvīgi strādāt un gūstot gandarījumu par paša paveikto. Visefektīvākā motivācija ir iekšēja. To iespējams panākt veidojot mērķtiecīgas iestrādes, attīstot bērna patstāvīgu darbību.
3. Liela daļa sabiedrības, kas ir tiešā saskarsmē ar bērniem, uzskata, ka bērna patstāvība ir jāveicina, ka bērnam jāļauj darboties kādu laiku arī neatkarīgi no pieaugušā uzraudzības. Jo tieši savu rotaļu, spēļu organizēšana, kaut uz 5 minūtēm, attīsta patstāvību.
4. Pedagoģiskie uzdevumi jāorganizē tā, lai tie atbilst bērna vecuma īpatnībām un individuālajām spējām un prasmēm. Lai to izpildītu, pedagogam jāņem vērā sensitīvie periodi, temperaments, regīonālās un mūsdienu aktualitātes.
5. Liela nozīme patstāvības veicināšanā ir jēgpilnu uzdevumu izpilde. Pirmsskolas vecumā svarīgas robežas, kas jāievēro, tomēr tās nedrīkst apspiest radošumu. Bērnam vieglāk patstāvīgi darboties, ja viņš zina konkrētus noteikumus un tad pats var to ietvaros strādāt un darboties.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −13,48 €
Materiālu komplekts Nr. 1357205
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties