Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
2,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:819276
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 19.05.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 10 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
  Kas ir disleksija    4
  Disleksijas cēloņi    7
  Bērnu ar valodas sistēmas traucējumiem integrācija skolā un sabiedrībā    10
  Izmantotā literatūra    13
Darba fragmentsAizvērt

Ievads

Disleksija — mazpazīstams vārds Latvijā, kas biedē pedagogus un arī vecākus, lai gan ārzemēs disleksijas un līdzīgu traucējumu izpētei veltīti gadu desmiti. Disleksija nav slimība un nav arī garīgās attīstības traucējums. Disleksiju zinātniskajā literatūrā sauc par lasīšanas traucējumu, bet, minot pasaulslavenus cilvēkus, piemēram, amerikāņu aktieri Tomu Krūzu vai Zviedrijas karali Kārli Gustavu, par nespēju uztvert rakstisku tekstu. Disleksija katram bērnam izpaužoties citādi, bet galvenokārt ir grūtības pazīt un atcerēties burtus, saplūdināt burtus zilbē, zilbes vārdā, grūtības uztvert rakstītu tekstu, burti mēdz pārklāties, lēkāt vai gluži vienkārši nerindoties pareizajās zilbēs. Šīs grūtības piemīt bērniem ar normālu intelektu, un parasti bērni ar disleksiju ir nesekmīgi valodas stundās, bet citās rāda labus sasniegumus. . Zinātnieki izpētījuši: cilvēkiem, kuriem ir disleksija, citādi darbojas galvas smadzenes, taču tas nekādā veidā neietekmē intelektu. Ja bērnam ar disleksiju ļauj klausīties, viņš visu uztver un iegaumē pat daudz ātrāk nekā citi. Kopumā cilvēki ar disleksijas problēmām ļoti bieži uzrāda augstāku inteliģences līmenī par vidēji sabiedrībā pieņemto. Disleksija – tā nav slimība un arī garīgās attīstības traucējums ne.Visā pasaulē bērni tiek mācīti “sadzīvot” ar disleksiju. Šādiem bērniem tiek radīta iespēja informāciju iegūt klausoties, viņiem netiek uzdoti rakstu darbi vai pieprasītas rakstiskas atbildes.Tas apliecina, cik ļoti svarīgi pedagogiem un visiem, kam rūp bērni ar īpašām vajadzībām, ir veidot konsilijus un komandas, lai palīdzētu bērniem, kas nav iekļauti Latvijas bērnu ar “īpašām vajadzībām” sarakstā, bet kam ir valodas sistēmas traucējumi.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties