Viens no lielākajiem ieguldījumiem “kvalitātes domāšanas revolūcijā” ir nācis no Japānas. Pēc II Pasaules kara, kad Japāna mēģināja iepludināt savu preci Rietumu tirgū, tās preču kvalitātei bija slikta slava. Sākotnēji tika likts uzsvars uz ražīguma palielināšanu, kas noveda pie lētām, bet nekvalitatīvām precēm un otršķirīgiem pakalpojumiem .Lai pārvarētu šīs grūtības, bija nepieciešama kvalitātes uzlabošana, kuru ASV ekonomiskās palīdzības programmas ietvaros palīdzēja realizēt labākie ASV konsultanti kvalitātes jomā . Ar viņu, kā arī japāņu ekspertu atbalstu tika izstrādāta jauna stratēģija firmu attīstībā.
Galvenie principi bija:
uzņēmuma augstākajai vadībai jāpiedalās kvalitātes pārvaldības sistēmas ieviešanā un viņu nedalīta ieinteresētība ir sistēmas pamats;
visas organizācijas darbiniekiem jānodrošina apmācība kvalitātes pārvaldības jomā;
kvalitātes uzlabošana jāuztver kā nepārtraukts process;
darbiniekiem jāpiedalās kvalitātes uzlabošanā.…