Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
2,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:802485
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 01.04.2015.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 8 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2011. - 2015. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Motivācijas jēdziens    2
1.1.  Motivācijas teorijas    3
1.2.  Abrahama Maslova motivācijas teorija    3
1.3.  Frederika Hercberga divfaktoru teorija    5
1.4.  Motivācijas radīšanas metodes    7
1.5.  Monetārais atalgojums    7
1.6.  Nemonetārais atalgojums    9
1.7.  Nemonetāra motivēšana    9
  Izmantotās literatūras un informācijas avotu saraksts    12
Darba fragmentsAizvērt

5. Bagātināts darba saturs. Darba satura bagātināšana nodrošina iespēju darbinieka psiholoģiskajai izaugsmei. Darba saturs ir jābagātina, lai panāktu efektīvu personāla izmantošanu, tomēr šo jēdzienu nevajadzētu jaukt ar darba apjoma palielināšanu. Darbiniekam jāpieškir iespēja veikt ikdienā neierastus uzdevumus, iespējams, sarežģītākus nekā iepriekš. Daļēji jāsamazina kontrole pār darbiniekiem, saglabājot atbildību. Jādeliģē papildu pilnvaras attiecībā uz viņu darbu, jāsniedz sava veida brīvība. Šāda darba pieeja liek darbiniekiem sajust, ka organizācija pievērš viņiem uzmanību, ka viņu spējas tiek novērtētas. Viņiem ir iespēja pierādīt sevi darbā daudzpusīgāk, nekā darot monotonu darbu. Tiek apmierināta piektā līmeņa vajadzība- vajadzība pēc pašapliecināšanās, tādēļ bagāts darba saturs strādā kā motivators. ( Grāmatu sērija „ Havard business review on”, 2007, 60).
Analizējot literatrūras materiālus par motivāciju, autore secina, ka cilvēka virzību, aktivitāti un interesi par kādu parādību vai darbību nosaka viņa iekšējais stimuls, mērķis un apņēmība to sasniegt, citiem vārdiem sakot- motivācija. Bet, uz jautājumu, kas rada cilvēkos šo stimulu, vēlmi un mērķi, atbild vairākas motivācijas teorijas. Ņemot vērā A. Maslova motivācijas teoriju un F. Hercberga divfaktoru teoriju, autore secina, ka visa procesa pamatā ir cilvēka vajadzības, kuras viņš tiecas apmierināt. Vēlme būt apmierinātam ir galvenais motivators. Motivēts darbinieks ir organizācijas lielākā vērtība, jo viņš ir tendēts uz produktivitāti. Autore secina, ka darbinieku motivēšanā nepastāv viltības. Ir nepieciešama skaidra, objektīva situācijas izpratne, labas zināšanas par cilvēka dabas kaprīzēm jeb vajadzībām gan individuālā, gan grupas līmenī, saprātīgu mērķu nospraušana un sabalansēta materiālo un nemateriālo stimulu sistēmas izveide.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −6,98 €
Materiālu komplekts Nr. 1347582
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties