Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
2,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:785482
 
Vērtējums:
Publicēts: 22.11.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 15 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Situācijas apraksts    3
  Sarunu process un tā aktieri (iesaistīšanas secībā)    4
1)  Skype    4
2)  eBay    5
3)  Privātinvestori    7
4)  Microsoft Korporācija    8
  Secinājumi    10
  Izmantoto avotu saraksts    12
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
Augstāk aprakstītās sarunas kopumā ieilga uz 6 gadiem. Tika izvēlēst aprakstītu visu sarunu un darījumu ķēdi, jo tikai tā var ieraudzīt kopejo situāciju – katrs darījums ietekmēja otru.
Sarunās piedalījās nevalstiski aktieri, galvenokārt uzņēmumi (Skype, eBay, Microsoft) un privāta sektora eksperti (reitinga aģentūra, kapitāla ieguldījumu sabiedrības).
Varētu teikt, ka darījuma ieguvums katru reizi tika paplašināts, jo ar katru gadu Skype moderniēeja savas tehnoloģijas un ieviesa jauninajumus, kas atvera jaunas iespējas.
Var secināt, ka Skype šajās sarunās ir uzņemums, kuram katru reizi izdevās aiziet no sarunām ar ieguvumu. eBay un Microsoft gadījumos par uzņemumu tika pārmaksāts, taču pircēji bija apmierināti ar darījumu. Investoru pārpirkšanas darījumā Skype bija glābts no publiskās akciju pārdošanas.
eBay šajā gadījumā noslēdza sev neizdevīgu darījumu par lielu summu nenoskaidrojot, vai šīs darījums ir tā vērts un vai tas spēs apmierināt eBay vajadzības. Ārejie faktori, tādi kā konkurentu attīstība līdzīgajā virzienā, steidzināja eBay ar lēmuma pieņemšanu un ietekmēja eBay neefektīvo lēmumu.
Investori gan ir samaksajusi tik cik bija nepieciešams. Uzņēmums bija krīzes situācijā, gatavs izpārdot akcijas publiski, t.i. investori izmantoja iespēju iegādāties Skype akcijas par zemāku cenu, jo šīs darījums jebkurā gadījumā Skype uzņēmumam bija izdevīgāks, neka alternatīvais variants. Arī pārdodot Skype investoru grupai izdevās sarunu ceļā paaugstināt uzņēmuma cenu līdz tik augstam līmenim, ka analītiķi nesaprot, kāpēc Microsoft korporācija bija ar mieru to summu samaksāt.
Par sarunu iznakumu Microsoft korporācijai runāt vēl ir par agru, jo darījums tika noslegts tikai 2011. gada 10. maijā un būs vajadzīgs krietns laiks, lai izprastu Microsoft stratēģijas virzienu un secināt, vai darījums bija efektīvs. Taču šobrīd tas tā neizskatās. Liekas, populāra korporācija tomēr pieļāva kļūdu.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties