Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:768918
 
Vērtējums:
Publicēts: 30.03.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 21 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
Darba fragmentsAizvērt

Diplomdarba tēma „Noguldījumu analīze Latvijas komercbankās” ir aktuāla un interesanta, jo tā parāda komercbanku nepieciešamību un atkarību no noguldījumiem, to nepieciešamību aktīvu operāciju veikšanai. Tēmas aktualitāti nosaka noguldījumu strauja samazināšanās laikā no 2008. gada 3. ceturkšņa un ļoti lēns pieauguma temps. Tēma nav pietiekami pētīta ekonomiskajā literatūrā.
Tirgus ir vieta, kur notiek preču apmaiņa pret citām precēm vai naudu. Ja kāds ražo preces vai sniedz pakalpojumus, tad viņam būtu jāzina kā labāk piedāvāt savu ražojumu tirgū, kā nodrošināt produkta arvien lielāku pārdošanas apjomu, un kā rīkoties, ja sāncensis atņem iekaroto tirgus daļu. Arī nauda ir prece un naudas tirgus vieta ir bankas, kur prece ir nauda un arī norēķināšanās par to notiek ar naudu. Par depozītiem bankas maksā procentus, savukārt pārdodot naudu vai izsniedzot kredītu, iekasē procentu maksājumus par kredītu. Latvijā ir izveidota daļējo rezervju banku sistēma, kur bankām fiziski ir nepieciešama tikai daļa līdzekļu, lai veiktu darbības kreditēšanas tirgū, kas saskaņā ar Latvijas banku saistošajiem noteikumiem ir 3%1, un bankas piesaistot papildus noguldījumus var papildināt savu izsniegto kredītu apjomu.
Jebkura uzņēmuma darbības rezultāti un konkurētspēja ir atkarīga no tā, kā tiek pieņemti lēmumi par uzņēmuma turpmāko attīstību. Katrs pareizs lēmums var uzlabot bankas ekonomisko stabilitāti, bet neizvērtēts vai pārsteidzīgs to pasliktināt un graut bankas reputāciju. Tādēļ pārdomāta un ilgtspējīga noguldījumu piesaistīšanas stratēģija ir bankas darbības sekmju pamats.
Konkurence iekšējā un ārējā tirgū palielinās. Banku sektorā pieaug savstarpējā konkurence un tiek atvērtas jaunas filiāles, tās saskaras ar arvien pieaugošu konkurenci un tai pat laikā izjūt ekonomisko krīzi Latvijā.
Autore uzskata, ka klients parasti neveido depozīta noguldījumu vai neņem kredītu pašas naudas dēļ, bet no tā izrietošo vajadzību apmierināšanai. Depozīti tiek veidoti plānojot stabilitātes palielināšanos nākotnē izveidojot uzkrājumus. Savukārt kredīts tiek ņemts, lai apmierinātu vajadzības, kas tiek realizētas ar konkrētās patēriņa preces vai pakalpojuma iegādi.
Diplomdarba mērķis ir uz Latvijas komercbanku datu analīzes pamata izstrādāt priekšlikumus noguldījumu piesaistīšanas pilnveidošanai.

Darba mērķa sasniegšanai risināmie uzdevumi:
1.Noguldījumu teorētisko aspektu izpēte speciālajā literatūrā;
2.Analizēt noguldījumus pēc to struktūras;
3.Analizēt noguldījumus pēc to termiņiem un valūtas sadalījuma;
4.Analizēt Komercbanku piesaistīto noguldījumu dinamiku laika posmā no 2008 – 2010.gadam;
5.Uz datu analīzes pamata izstrādāt secinājumus un priekšlikumus noguldījumu piesaistīšanas pilnveidošanai.
Autore savā darbā veic Latvijas komercbanku noguldījumu teorētisko un praktisko analīzi. Teorētiskajā daļa tiek izpētīta noguldījumu loma komercbanku kopējos piesaistītajos resursos un komercbanku darbībā. Pirmā nodaļa ir izstrādāta, lai izvērtētu komecbanku noguldījumu būtību, to svarīgumu piesaistītajos resursos. Noguldījumu veidus un to uzkrājuma aprēķināšanas metodes.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties