Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
6,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:758732
 
Vērtējums:
Publicēts: 03.02.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 32 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija    2
  Annotation    3
  Ievads    5
1.  Lietderīguma jēdziens informācijas tehnoloģiju kontekstā    7
2.  Brīvā laika jēdziens    11
3.  Laika izlietojums informācijas vidē    13
4.  Internets    16
4.1.  Interneta rašanās    16
4.2.  Internets Latvijā    18
4.3.  Interneta lietojumi    18
4.4.  Kiberkopienas    19
5.  Valmieras Pārgaujas ģimnāzijas vidusskolēnu pavadītais laiks internetā    21
5.1.  Anketēšanas norise    21
5.2.  Anketēšanas rezultāti    22
5.3.  Valmieras Pārgaujas ģimnāzijas vidusskolēnu interneta lietošanas pieredze citās valstīs    27
  Secinājumi    29
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    30
  Pielikums    32
Darba fragmentsAizvērt

Pirms pāris gadiem autori intereses pēc izlasīja norvēģu rakstnieka, sociālantropoloģijas profesora Tomasa Hillanna Ēriksena grāmatu „Mirkļa tirānija”.(6) Lai gan iepriekš par tāda mēroga globālām tēmām autori nebija aizdomājušies, šī grāmata ieinteresēja. Ļoti straujās moderno tehnoloģiju attīstības dēļ, viena no būtiskākajām problēmām šodien ir šajā grāmatā aprakstītā arvien nelietderīgāka laika pavadīšana.
Īpaši tas izpaužas interneta lietošanā, jo internets kļūst arvien pieejamāks ikvienam no mums, līdz ar to tajā tiek pavadīts arvien vairāk laika. Internets ļauj cilvēkiem savstarpēji sazināties un veikt nepieciešamās datu operācijas. Internets ir viena no būtiskākajām informācijas un komunikācijas tehnoloģijām ne tikai Latvijā, bet arī visā pasaulē. Ļoti daudziem jauniešiem interneta izmantošana ir populārākais brīvā laika pavadīšanas veids.
Diemžēl daudzi šo laiku pavada nelietderīgi. Lai gan definēt jēdzienu nelietderīgi pavadīts brīvais laiks ir subjektīvi, autori to centās pētīt. Senos laikos rakstiskās vēstules sūtīšana prasīja nedēļu vai pat mēnesi līdz tam brīdim, kad to saņēma adresāts. Cilvēks, kas bija iemetis vēstuli pasta kastē, varēja mierīgi turpināt savus darbus, neuztraucoties par to, kad atnāks vēstules atbilde. Tas laiks ir pagājis, tagad atbildi mēs gaidām dažas stundas vai pat mazāk.
Kā raksta T. H. Ēriksens: “ Ātrums ir lielisks tur, kur tas iederas, bet tas ir ļoti lipīgs.” (6, 83) Mēs arvien vairāk vēlamies visu paveikt ātrāk un vienkāršāk, bet, mums pašiem nenojaušot, šis ātrums laupa mūsu dārgo laiku. Tā kā mēs nesaprotam, ka ātrums mūs iespaido un ko tas mums atņem, mums nav nekādu iespēju saglabāt lēnīgo laika plūdumu. Tieši ātrums valda pār visu, un, ja mēs ātrumu nevaram ierobežot, tas noslāpē pretestību brīvai kustībai telpā. Informācijas netrūkst, tās ir pārāk daudz un, līdz ar to, ja parasts cilvēks to nespēj atsijāt, viņš noslīkst nullēs un vieniniekos. Cilvēki ap sevi sākuši ieviest aizvien vairāk moderno tehnoloģiju, kas viņiem liek domāt - nu gan man būs vairāk brīvais laiks-, un līdz ar to cilvēki tagad dzīvo dzīvi, pār kuru viņi nav noteicēji, visu izšķir modernās tehnoloģijas. T. H. Ēriksens apgalvo: “Ātrums rada nepieciešamību pēc vēl lielāka ātruma, ātrums ir narkotika, kas izraisa atkarību.”(6, 81)…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties