Ievads
Baroka periods sekoja tūlīt aiz renesanses, un baroka mākslinieku vidū plaši izplatīta bija renesanses darbu interpretēšana baroka stilā. Viņi centās atspoguļot spraigas, emocijām bagātas, dinamiskas, trauksmainas ainas, pretēji esošajai mierīgajai, racionālajai, nosvērtajai renensanses mākslai. Tomēr tā laika sabiedrība, kas bija pieradusi pie renesanses nosvērtuma un skaidrības baroka mākslu uzskatīja par dīvainu, šokējošu, un tā neguva tik lielu popularitāti kā, piemēram, renensanses Mikelandželo. Tāpēc arī izvēlējos salīdzināt šo abu periodu darbus, lai parādītu, ko baroka mākslinieks Bernīni uzdrīkstējās izmainīt un kāds bija viņa skatījums uz mākslas objektu.
Darba uzdevumi ir noskaidrot baroka stila iezīmes, izpētīt baroka mākslas stila aizsācēja Džovanni Lorenco Bernīni biogrāfiju un salīdzināt viņa darbus ar līdzīgu motīvu darbiem no renesanses perioda. Darba mērķis ir izprast, kāpēc tā laika sabiedrība tik asi reaģēja, uzreiz nepieņēma jaunā stila ieviestās pārmaiņas mākslā, kādas bija šīs pārmaiņas un kā tās atšķīrās no esošās renesanses mākslas.
Lai labāk izprastu baroka perioda izpausmes mākslā, var salīdzināt Bernīni radītos baroka mākslas darbus ar līdzīga motīva darbiem no iepriekšējā mākslas perioda – Rensesanses. Attainot sengrieķu mītu motīvus skulptūrās, gleznās un arhitektūrā bija populāri ne tiki antīkajos laikos, bet arī turpmākajos periodos. Tāpēc var viegli salīdzināt, kā šos motīvus atspoguļo dažādu periodu mākslinieki. Daudzi mākslinieki izraudzījušies arī stāstus no Bībeles, piemēram, par Dāvidu un Goliātu, un interpretējuši to attiecīgi savam mākslas laikmetam.
Šajā referātā tiks salīdzināts bībeles tēla Dāvida attēlojums renesanses un baroka periodā, kā arī sengrieķu mīta par Apollonu un Dafni interpretācija abos mākslas laikmetos.