Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
2,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:724594
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 04.12.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 26 vienības
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
1. Analizējot dažādu autoru (Сивкова, 2008, Трофимова, 2006, Варнке, 2001, Игнатьева, 2005 u.c.), autore secina, pusaudži ar valodas traucējumiem pamatskolā saskaras ne tikai ar vecumam raksturīgo „pusaudžu krīzi”, bet arī ar grūtībām apgūt mācību vielu, viņi saskaras ar komunikācijas problēmām. Viņiem bieži ir zems sociālo prasmju (komunikatīvo un organizatorisko) līmenis. Sekas - nespēja pašrealizēties, pašapliecināties vienaudžu vidū, tiek apdraudēts veiksmīgas socializācijas process.
2. Analizējot dažādu autoru (Edeirs, 1997, Игнатьева, 1999, Druviete, 2003 u.c.) atziņas par komunikāciju un komunikatīvo kompetenci tiek secināts, ka komunikatīvā kompetence kā kādas valodas apguves rādītājs un komunikatīvā kompetence kā sociālā prasme ir cieši saistītas, abām raksturīga:
• prasme atbilstoši adresātam un ievērojot valodas normas runā un rakstos izteikt savu viedokli un dalīties pieredzē,
• uzstāšanās prasme, prasme iegūt un uztvert informāciju no dažādiem avotiem (ietver sevī klausīšanās un lasīšanas prasmi),
• prasme veidot dialogu.
3. Balstoties uz atziņām, ka socializācija realizējas mijiedarbībā, komunikācijā un darbībās (Gudjons, 1998), un ka skola ir galvenā socializācijas institūcija, kur bērni veido savu sociālo uzvedību (Lekrojs, Deilija, Miligens, 2001), tiek secināts, ka skolā, sevišķi dzimtās valodas stundās nepieciešams lielāku uzmanību pievērst komunikatīvo prasmju attīstībai un pilnveidei.
4. Pētījuma rezultātā identificēti objektīvie (pedagogu profesionālā sagatavotība, skolas darba organizācija, nepietiekama diagnostika un metodiskā bāze, sadarbības trūkums) un subjektīvie (skolotāja un skolēna attieksme) šķēršļi, kas, apgūstot dzimto valodu, kavē pusaudža ar valodas attīstības traucējumiem socializēšanos.
5. Lai sekmētu pusaudžu ar valodas traucējumiem valodas un komunikatīvās kompetences pilnveidi, līdz ar to arī viņu socializāciju mūsdienu sabiedrībā, Latvijā ieteicams būtu izveidot vienotu elektronisko uzdevumu bāzi, izstrādāt programmu, kurā skolotājs, atbilstoši katra skolēna individuālajām vajadzībām, varētu ievadīt uzdevumu tekstus.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −2,98 €
Materiālu komplekts Nr. 1327201
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties