SECINĀNĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Projekta darba mērķis ir sasniegts, jo teorētiski tika apskatīta motivācijas jēdziens un būtība, sniegta informācija par uzņēmumu „Skaistuma studija „Amplee”” darbību, veikts klientu un darbinieku pētījums, lai noskaidrotu darbinieku motivāciju.
Pēc projekta darba izstrādes autore izdara sekojošus secinājumus:
1) Darbinieku motivēšana ir nepārtraukts process, bez kura nav iedomājama neviena organizācijas un uzņēmuma ikdienas darbība;
2) Ir divi motivācijas veidi iekšējā un ārējā;
3) Uzņēmumā SIA „Skaistuma studija „Amplee”” darbinieku aptaujas rezultātā par svarīgāko motivējošo faktoru tiek uzskatīts atalgojums (12.attēls);
4) Aptaujātie klienti, tāpat kā darbinieki par svarīgāko motivējošo faktoru atzīst atalgojuma paaugstināšanu (8.attēls);
5) Noteicošie faktori, kāpēc klienti izvēlas uzņēmuma „Amplee” pakalpojumus ir produkcijas klāsts (30%), samērīgas cenas (20%) un iespēja iegādāties preces un pakalpojumus ar atlaidēm (17%), skatīt 7.attēlu;
6) 54% aptaujāto klientu uzskata, ka uzņēmuma vadība dara pietiekami, lai motivētu darbiniekus.
Rezultātā autore izvirza šādus priekšlikumus:
1) Pārskatīt atalgojuma sistēmu it īpaši piemaksas. Vadībai būtu nepieciešams veikt piemaksu korekciju.;
2) Darbs apkalpojošā sfērā ir ne tikai fiziski, bet arī psiholoģiski grūts. Līdz ar to, lai darbinieks neuzkrātu pārmērīgu darbā radīto stresu, vadībai vajadzētu rīkot ārpusdarba kolektīvos pasākumus;
3) Vadībai noteikti vajadzētu rast iespēju paaugstināt darbinieku kvalifikāciju, sūtot dažādos kursos, jo atkarībā no personāla darbības kvalitātes veidojas ārējais uzņēmuma tēls, darbinieks ir kā reklāma, kas bieži vien arī nosaka to, vai klients vēlēsies atgriezties attiecīgajā uzņēmumā.
…