Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
2,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:692178
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 07.10.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Vajadzības, labumi, derīgums    4
2.  Ienākumi un patērētāju izdevumi    4
3.  Patēriņa teorijas pieņēmumi    6
4.  Preces derīgums    7
5.  Vienaldzības līkne    8
6.  Budžeta taisne    9
7.  Optimālais patēriņa plāns    10
  Secinājumi    11
  Izmantotās literatūras saraksts    12
Darba fragmentsAizvērt

Ievads

Patēriņa teorijas pētniecības sfēra ir indivīdu un mājsaimniecību rīcību tirgū ietekmējošie faktori. Ir daudz un dažādi patērētāja uzvedības loģiku tirgū ietekmējošie faktori, sākot ar patērētāja rīcībā esošajiem ienākumiem un beidzot ar reālo tirgus piedāvājumu.
Cilvēku eksistenci nodrošina dažādu labumu patēriņš. Viņš, patērējot labumus, apmierina savas vajadzības. Nepieciešamība apmierināt vajadzības ir cilvēku darbības stimulējošs motīvs. Pieprasījums ir cieši saistīts ar vajadzībām. Tāpēc, analizējot patērētāja ekonomisko uzvedību un to ietekmējošos faktorus, jāsāk ar vajadzību analīzi. [2, 30]
Mājsaimniecības darbības raksturīgākā iezīme ir plaša patēriņa preču iegāde, lai apmierinātu savas vajadzības. Tātad mājsaimniecības galvenā saimnieciskā darbība ir preču patēriņš. Uzņēmums savukārt ražo plaša patēriņa preces, lai apmierinātu mājsaimniecības pieprasījumu. Saimniekošanas primārais mērķis ir mājsaimniecību vajadzību apmierināšana, tāpēc mājsaimniecību preču patēriņš ir viens no galvenajiem mikroekonomikā apskatītajiem jautājumiem. Tā kā mājsaimniecības patēriņš ir ļoti sarežģīts process, ko ietekmē dažādi lielumi, mājsaimniecības patēriņa teorijā ir spēkā virkne pieņēmumu. [4, 92]
Mājsaimniecības patēriņā ir sastopami gadījumi, kad atsevišķi preču veidi netiek pirkti, jo neatbilst attiecīgās mājsaimniecības vajadzībām, vēlmēm vai ienākumu līmenim, līdz ar to uzņēmējam jāapzinās sava piedāvājuma derīgums vairākuma mājsaimniecību izvēļu skalā.
Šī darba mērķis ir noskaidrot mikroekonomiskos faktorus, kas ietekmē patērētāja uzvedības loģiku tirgū.
Darba gaitā apskatīti sekojoši patērētāja uzvedības loģikas tirgū ietekmējošie faktori:
• Vajadzība;
• Ienākumi;
• Derīgums.
Tāpat šajā darbā apskatīts optimālais patēriņa plāns, budžeta taisne un vienaldzības līkne, kas netieši, bet tomēr ietekmē patērētāja uzvedības loģiku tirgū.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties