Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
6,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:650049
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 25.01.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 1 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  VID nodaļas darbības raksturojums    3
1.1.  VID nodaļas funkcijas    3
1.2.  VID nodaļas struktūra, tās raksturojums, struktūrvienību uzdevums    3
1.3.  VID personāla sastāva analīze    5
2.  Nodokļu maksātāju reģistrācija un izslēgšana no reģistra    6
2.1.  Nodokļu maksātāju kategorijas VID nodaļā    6
2.2.  VID klientu apkalpošanas darba procedūras    6
2.3.  Nodokļu maksātāju reģistrācijas process    7
2.4.  Nodokļu maksātāju iesniedzamā (tekošā) dokumentācija    10
2.5.  Nodokļu maksātāju izslēgšana no uzskaites    11
3.  Nodokļu maksātāju uzskaite    13
3.1.  Nodokļu maksātāju kopsavilkumu reģistri    13
3.2.  Nodokļu informācijas sistēma (NIS)    13
4.  VID nodaļas darbs galveno nodokļu administrēšanā    15
4.1.  PVN administrēšana    15
4.2.  UIN administrēšana    21
4.3.  IIN administrēšana    23
4.4.  VSAOI administrēšana    30
4.5.  Mikrouzņēmumu nodoklis, aprēķināšanas kārtība un dokumentācija    33
5.  VID nodaļas pielietojamais nodokļu maksātāja kontroles mehānisms    37
5.1.  Kontroles vaidi VID nodaļā    37
5.2.  Novērošana kā kontroles vieds    38
5.3.  Apsekošana    39
5.4.  Tematiskās pārbaudes    40
5.5.  Deklarāciju un citu atskaišu pārbaude    42
5.6.  Audits, pretpārbaudes    43
  Literatūras saraksts    48
Darba fragmentsAizvērt

Nodokļu audita veikšana uz aprēķinu pamata- Veicot nodokļu auditu, VID ir tiesības uz aprēķinu pamata noteikt nodokļu maksājumu apmēru atbilstoši nodokļu maksātāja īpašumā esošās mantas vai kapitāla vērtības pieaugumam vai nodokļu administrācijas rīcībā esošajām ziņām, ja ir konstatēta vismaz viena no šādām pazīmēm:
• ir konstatēts nodokļu maksātāja īpašumā esošās mantas vai kapitāla vērtības pieaugums, kurš neatbilst nodokļu maksātāja deklarācijās uzrādītajiem ienākumiem vai par kuru nodokļu administrācijā nav iesniegtas deklarācijas;
• nodokļu maksātājs ir veicis darījumu, lai izvairītos no nodokļu vai nodevu maksāšanas, vai nav identificējams kāds no darījuma dalībniekiem;
• nodokļu maksātājs nav iesniedzis normatīvajos aktos paredzētās nodokļu deklarācijas;
• nodokļu maksātāja pārskatos vai grāmatvedības uzskaitē sniegtās ziņas neatbilst nodokļu administrācijas rīcībā esošajai informācijai, pārbaudēs konstatētajiem faktiem vai nodokļu maksātāja rīcībā esošo vai bijušo lietu vērtībai;
• nodokļu administrācijas rīcībā esošā informācija liecina par to, ka nodokļu maksātājs ir veicis darījumus, kuri nav atspoguļoti viņa grāmatvedības uzskaitē;
• nodokļu maksātājs nav veicis grāmatvedības uzskaiti;
• nodokļu administrācijas amatpersonām pārbaudes laikā nav pieejami nodokļu maksātāja grāmatvedības uzskaites dokumenti, nav iespējams pārbaudīt nodokļu maksātāja grāmatvedības uzskaites dokumentus vai nav pieejami darījumu attaisnojuma dokumenti, u.c. pazīmes.
Nodokļu administrācija, uz aprēķinu pamata nosakot nodokļu maksājumu apmēru, izmanto tiešās aprēķinu metodes, tas ir, pamatojas uz nodokļu maksātāja grāmatvedības reģistros norādītajiem datiem un attaisnojuma dokumentiem un netiešās aprēķinu metodes, tas ir, aprēķina ar nodokļiem apliekamo objektu (ienākumu, darījumu vērtību u.tml.), pamatojoties uz savā rīcībā esošo informāciju.[1]
Nodokļu auditu Valsts ieņēmumu dienests pabeidz, pieņemot lēmumu par nodokļu audita rezultātiem, kurā norāda:
• normatīvos aktus, pamatojoties uz kuriem noteikts nodokļu vai maksājumu samazinājums, papildu aprēķinātā un budžetā iemaksājamā nodokļu vai maksājumu summa, vai veikta saimnieciskās darbības rezultātu vai skaidras naudas uzkrājumu korekcija;
• samazināto, papildu aprēķināto nodokļa vai maksājuma summu, samazināto nepamatoti palielināto no budžeta atmaksājamā nodokļa apmēru, soda naudu un nokavējuma naudu, taksācijas periodus, kuros ir radies nodokļa vai maksājuma samazinājums vai papildu aprēķins;
• nodokļu maksātājam uzlikto tiesisko pienākumu;
• nodokļu audita rezultātā veiktās nodokļu maksātāja saimnieciskās darbības rezultātu vai skaidras naudas uzkrājumu korekcijas;
• kur (minot VID struktūrvienības, kas izdod lēmumu, adresi) un kādā termiņā lēmumu var apstrīdēt;
• summu, kas nodokļu maksātājam jāiemaksā budžetā, lai VID ģenerāldirektors varētu lemt par atlikušās soda naudas samazināšanu, ievērojot likuma "Par nodokļiem un nodevām" 33.3 panta nosacījumus. [1]

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties